jonia Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Heisann! Har lyst til å bygge meg en pc... men jeg ønsker noe litt utenom det vanlige... Jeg ser for meg et skikkelig hi tech kabinett, og selvsagt bør ytelsen generelt være god. Et passe fett skjermkort, men ikke det dyreste, og et godt lydkort med surround (må ha digitalutgang SPDIF), en rask og stor harddisk, hovedkort og minne må være så kjapt som mulig, men igjen unngå det aller aller dyreste... Og så vil jeg kunne styre pc'en med en fjernkontroll fra ganske lang avstand. Jeg har tenkt til å benytte pc'en til å se filmer på prosjektor for å få optimalt bilde, og ønsker å benytte pc'en som en videoprosessor/scaler (har tv-kort koblet til pc'en min i dag, og tenkte å kjøre diverse programvare for å bedre kabeltv-bildet gjennom pc'en...), hva slags operativsystem bør jeg kjøre (finnes det modifiserte versjoner til HTPC bruk?), eventuell programvare? Hva slags systemer finnes for fjernkontroll, hva er kult? Og, finnes det programvare og systemer der pc'en kan knyttes opp til andre deler av huset (jeg tenker hvis jeg vil regulere lysforhold, varmeovner og sånt via pc'en)? PC'en bør også være stillegående. Mye krav her, og mange spørsmål... tenkte vi kunne ha en brainstorming på hva slags hippe ting som finnes.... og vite hvilke muligheter en har til å kunne styre mange av hjemmets funksjoner via pc... mest fordi jeg er en techno frik og liker sånne ting... Så sleng dere med i debatten, kom med innspill og forslag! Jonia Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 tror det er et program som heter HTPC som man kan lage menyer og diverse ting i, og tror det koster lite, hvis ikke det er gratis. hvis du skal ha en skikkelig hi-tach pc, som skal være utenom det vanlige, måtte det jo vært å montere forskjellige casemods i boksen f.eks. og lakke kabinettet eller noe.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 High-tech PC til å se på film? Ikke noen andre bruksområder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå