shanizar Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Coolmax Aluminum Alloy HDD Cooler Jeg har et Abit NF7 V1,2 hovedkort med en ulåst xp 2500+ barton prosessor i et chieftech dragon kabinett. Jeg tenkte å oppgradere maskinen min med tanke på kjøling og overklokking. Etter mye om og men har jeg endt opp med disse komponentene fra en webshop i usa (var enten den eller microplex, vanskelig valg...) Har dere noen tanker eller komentarer om disse komponentene? Thermalright ALX-800 Arctic Silver 5 3.5gram Vantec CSK-80UV-GR Green UV Sleeving Kit 5 stk Thermaltake 80mm Blue LED Smart Fan til cpufan og kabinett vifter Thermalright NB-1 Microcool black Southsink microcool Chipsink Cooling kit Noise Isolator Black 5,25" 2 stk 80mm Fan Filter + runde IDE kabler, rund floppy kabel, noen 3pin forlengelser og overganger fra 4-3pin... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Ser du velger ALX-800, samme kjøler som jeg har nå. Skal visst nok være like bra som en SLK-800, men er lettere. Sikkert et bra valg det, ligger et video intervju p å 3dgameman som viser litt hvordan denne viften er, anbefaler deg å se på den. Gikk selv ned ca 15 grader da jeg bytta kjøler(+ at jeg putta en delta oppå der igjen) Ellers savner jeg en viftestyring, men hvis de viftene er greie og du ikke har tenkt å kjøpe noe bedre til cpu`en din, så trenger du vel ikke. Endret 19. august 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Noise Isolator Black 5,25" er viftestyring.... Og i tillegg har alle de 5 viftene jeg satt opp hver sin viftestyring også Så den delen er dekket.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Men hvorfor en amerikansk butikk ? blir det ikke billigere fra microplex ? (selv om microplex har en tendens til å bli dyre i frakt) Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Vel... Er fordeler og ulemper. Er spørsmålet om hvilken butikk jeg skal bruke som har vært det vanskeligste... Har ikke lyst til å handle fra så mange butikker, blir fort dyrt av slikt. - med microplex *Så vidt jeg kan se har ikke microplex noen southbridge kjøler og heller ingen av de små heatsinkene som passer på MOSFET og PLL chippene. *Microplex har ingen kabelstrømpe sett inne for tiden. *Komponentene koster så mye mer der at det faktisk blir billigere å handle i usa... *De har ingen strømforsyninger inne akkurat nå som ser spesielt bra ut. (høy strømstyrke på +12V) + med microplex *De har Sunbeam Rheobus som er å foretrekke. *De har papst vifter som også er veldig bra men dyre. *Kjekkere i tilfelle noen problemer at butikken er i norge. (strømforsyningen er noe nytt jeg fant, nemlig denne: (GlobalWin Sapphire SFM520) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå