Gå til innhold

Døde pixler i ny bærbar


lindp

Anbefalte innlegg

Hei!

 

På mandad henta jeg en ny bærbar på DigitalImpuls i Oslo. Kosta 15500 kr. Det er en to tre fire eller fem døde pixler i to punkter. Ikke veldig synlig, men jeg så dem raskt. Er dette grunn til å kreve ny maskin, eller er dette vanlig? Jeg synes ikke det er spesielt kult. Har ikke snakka med sjappa ennå, så jeg veit ikke hva dem sier. Hva kan jeg forlange?

 

Pal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar. Og stor takk til Rune på DigitalImpuls. Fikk store problemer med bluescreen konstant på maskina og ringte til Rune på DI. Han sa det hørtes ut som dårlig RAM. Dro dit i dag og bytta RAM og maskina gikk som ei kule etter dette (ser det ut som foreløpig). Viste de døde pixlene til Rune som da, uten at jeg hadde spurt, sa at det det er vel god grunn til å bytte maskin :) Så jeg fikk maskina med meg hjem for å leke i kveld, og drar så og får ny chassis i mårra. Det er super service :!:

Lenke til kommentar

Er rimelig komplekse regler egentlig når det gjelder pixelfeil. Det kommer ann på

- hvor pixlene ligger

- om det er en klynge med døde/inverterte pixler

- om pixlene er døde (sorte) eller inverterte(lyser i en eller annen farge).

 

Om noen lurer så får de google litt.

 

Men erfaringsmessig viser det seg at de fleste forhandlerene tar disse spesifikasjonene med en klype salt, og gir deg ny PC om det er snakk om 2 eller flere døde pixler. Det er i alle fall verdt et forsøk.

 

God service av digitalimpuls, selv om du sikkert hadde krav på å få ny uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hadde bytta ASAP med angrefrist om så var hvis jeg så mye som merka en HALV død pixel på en bærbar til 15k...

Enig. Er ikke akseptabelt med døde piksler, som nevnt. Du bør få bytte den inn. Si at du handler en annen plass om de ikke er villig til å gi deg en ny OG betale alle fraktkostnader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nei det er uakseptabelt med døde pixler på en helt ny skjerm :mad: kjøpte meg en ECS G556 laptop for et par månder siden og fant 1 død pixel på skjermen, sendte mail til multicom men nei da det måtte være over 5 døde pixler får å få fixet det på garantien :thumbdown:

Jeg liker ikke multicom's service jeg heller.

Lenke til kommentar
Nei det er uakseptabelt med døde pixler på en helt ny skjerm  :mad: kjøpte meg en ECS G556 laptop for et par månder siden og fant 1 død pixel på skjermen, sendte mail til multicom men nei da det måtte være over 5 døde pixler får å få fixet det på garantien :thumbdown:

Jeg liker ikke multicom's service jeg heller.

Nei var ikke så bra service nei, men en død pixel vises nesten ikke men synes det var en bra maskin til den prisen :) synes man kunne fått ny skjerm på garantien selv om det bare var 1 eller 2 dødepixler :hrm:

Lenke til kommentar

Sitter nå her med maskin uten døde pixler. Fikk som nevnt bytta inn en plagsom RAM-brikke i går. I dag var jeg å leverte maskina for å få bytta chassis med ny skjerm. Gikk og tok en kaffe i sola, og etter etter 30 minutter kom jeg tilbake og fikk maskin uten døde pixler. Chassis bestod av skjerm/tastatur/hovedkort. Ellers samme komponentene som tidligere. Jeg er kjempefornøyd :) Eller faktisk min datter på 13 år blir det nok da maskina er til henne ... hehe

Lenke til kommentar

Kjøpte min G556 på it24.no for 14k, og har en død pixel nesten midt på skjermen. Det har ikke en gang falt meg inn å få den bytta. Hadde jeg bodd rett ved dem og kunne kjørt dit, hadde jeg kanskje gidda å brydd meg. Altså, den er usynlig ved vanlig surfing, siden den er hvit. Men ser den aldri hvis man bruker regneark eller skriver i word. Under spilling ser man den, men hvis man ikke klarer å la slikt gå så vet ikke jeg. En pixel er utrolig liten. Jeg skjønner ikke at folk tar på seg bryet med å sende inn maskina og bruke 2 uker på slikt. Er det flere så skjønner jeg, men én? Neh.

Lenke til kommentar

Heh, tror jeg fant 5-6 døde pixler på min ECS G736. Irriterte meg litt at de var der, men jeg så de jo ikke så lenge jeg ikke hadde en helt svart bakgrunn og satt 2cm fra skjermen og stirra. Det irriterte meg mer at pcen ikke boota :D Men nå har jeg jo ikke den lenger.

 

Har ikke engang giddi å se om jeg har døde pixler på Tundraen min! Jeg har ikke sett noen til daglig bruk, så da føler jeg ikke for å "lete etter bekymringer" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...