Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også modda litt på AC braketten slik at nipplene skulle passe bedre

 

ny%20pumpe%201_small.JPG

Hva er disse små "ørene" til? Det er en i hvert hjørne

 

ny%20pumpe%202_small.JPG

Legg merke til det lille firkanta hullet jeg måtte dremle ut på høyre side av braketten, AC skulle lagd nippelfestene lenger ned eller så skulle Microplex opplyst om at vinklete nippler burde brukes (på pumpa også foresten)

 

ny%20pumpe%203_small.JPG

Jeg har bøyd ned festet med en svær hammer og boret nye hull til foten til pumpa. Jeg synes det ble mye bedre for da får nipplene bedre plass slik at knekk unngås

Endret av Wunder
Lenke til kommentar

Hei, dette ser virkelig bra ut! jeg har et par spørsmål; hvilken av eheim-pumpene er det vi ser på bildene lenger oppe? Går du for et high-flow eller low-flow oppsett? Og sist men ikke minst, hvordan fikk du cable-sleevingen din så bra og hvilken sleeving er det? Flere kamerater av meg har endt opp meg mildt sagt forjæ***** resultater, så jeg har frem til nå holdt meg unna det.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Hei og takk for responsen, jeg bruker denne pumpa. Hva er definisjonen på et hi flow og low flow? Er det antall liter i timen eller hva mener du? strømpene er fra Microplex, jeg har brukt disse, tolmodighet og en god hårføner er stikkord. Bruk 6 mm på alt bortsett fra HK kabelen og for guds skyld, fjern kontaktene før man trer strømpene, mange som ikke gidder det og da får man resultat deretter.

Endret av Wunder
Lenke til kommentar
Hei og takk for responsen, jeg bruker denne pumpa. Hva er definisjonen på et hi flow og low flow? Er det antall liter i timen eller hva mener du? strømpene er fra Microplex, jeg har brukt disse, tolmodighet og en god hårføner er stikkord. Bruk 6 mm på alt bortsett fra HK kabelen og for guds skyld, fjern kontaktene før man trer strømpene, mange som ikke gidder det og da får man resultat deretter.

Uten å si meg for profesjonell innen emnet bestemmes vel et high-flow/low-flow system av om blokker er laget for høy vannsirkulasjon, og nipler/slangediameter muliggjør dette (gjerne 1/2"). Ellers takk for svar! hvilke andre komponenter tenker du å benytte i vannkjølingen? Er det en evo 360 du bruker? Lykke til videre, jeg garanterer det at jeg vil følge meg videre... :D

Lenke til kommentar
Ja det er en 360, har vannkjølt CPU, NB, GPU, HD og PSU. Alt er AC bortsett fra PSU som er LC, når det gjelder hi flow/low flo blokker så bruker jeg de blokkene fra AC, vet ikke hva de er, kanskje noen andre vet? Uansett interesant og få vite det.

AC er vel stort sett low-flow da det baserer seg på 3/8"-tilkoblinger. Har jeg rett, har ac-utstyret 3/8"ID på produktene sine?

Lenke til kommentar
Hvordan fjerner du kontaktene uten å ta knekken på kontakten eller lederene?

Selve kontakten er en liten metalsak med to mothaker på hver side som en fiskekrok, disse må du bøye forsiktig innover med en liten flat skrutrekker, så er det bare og dra hele greia forsiktig ut, husk rekkefølgen på kablene når det skal sammen igjen. Det er ikke mye som skal til verken av bøying eller kraft så ta det pent. :)

 

PS! For de som har Intel så er det fult mulig og tre 6mm strømpa over strømkontakten uten og ta den av.

Endret av Wunder
Lenke til kommentar

Dagens oppdatering:

Har montert alt bortsett fra blokker for å sjekke om det er tett, skal nå stå til i morgen og da begynner jeg så smått og montere HW.

 

vanntest1_small.JPG

Deler til mer UV strømper

 

vanntest2_small.JPG

Før første oppstart

 

vanntest3_small.JPG

Her renner alt som det skal

 

Regner med at det kommer mer i morgen hvis ikke forkjølelsen tar overhånd, sitter og snufser og har vondt i halsen, noen som har en kur bortsett fra Hvitløk og Solhatt som jeg har tatt en overdose av allerede? :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...