Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt, må sjekke hva som blir igjen av vifter i det gamle. Skal si ifra når den blir lagt ut for salg.

Penger? norges rikeste land, La meg bare si med en gang at dette har selvsagt kostet penger men ikke all verden, jeg hadde noen feriepenger igjen pluss skatt og har kjøpt noe på jobbens regning da de skylder meg for overtid, jeg vet at jeg kunne lagd mye selv og kjøpt andre deler av billigere merke men når man brenner for en ting og har en drøm og et lite "barn" i magen leeenge så er det utrolig deilig og kunne gjennomføre det med stil når man først har mulighet. Dette er min femte vannkjøling (lommeboka sier den siste) og som de fleste av dere vet: Har man en hobby så har man en hobby. Kommer med bilder i morgen når jeg skal skjære i stykker kabinettet hehe.

Lenke til kommentar

Nok en gang, takk for all positiv tilbakemelding det er det som driver ting fremover. Planen min er at det skal være helt vifteløst, altså helt stille men som noen har nevnt og som jeg frykter selv så må det nok til med noen vifter. Kabinettet har orginalt tre vifter, en i alle retninger, her har jeg flyttet den ene som sto forann til det ledige hullet bak slik at alle de tre blåser ut, i radiatoren i bunnen blir det tre papst vifter som selvsagt suger luft og her kan jeg nevne en ting: Slik radiatoren er konstruert så kan jeg ikke skru fast viftene til å suge men jeg må skru de fast mellom kab. og rad. pga nipplene, ikke glad for det men men.

db blir spennende, som sagt skal det være vifteløst men vi får se, jeg skal låne et db meter på jobben til 20.000.- som burde være rimelig nøyaktig så da kommer det tester, det jeg egentlig venter på nå før jeg kan flytte ting over fra den gamle pc'n er Aquadriven (som kom uten skruer til Digital Impuls) og kronen på verket en 550W jævel av en vannavkjølt PSU fra Tyskland, den er betalt og burde være på vei på mandag. PS! Til alle dere som har "syti" om hvor bra Lian-Li er: Dere har rett og til alle andre som ikke skjønner hvorfor: Kjøp et selv og se hvordan alt er konstruert og tilpasset, da jeg tok av sidedekselet for første gang fikk jeg følelsen av en heisdør i et luksus-hotell! DE ER BARE SINSYKE! Her er det gulinger som vet å presse aluminium (slapp av jeg er gul selv hehe)

Lenke til kommentar
Slik radiatoren er konstruert så kan jeg ikke skru fast viftene til å suge men jeg må skru de fast mellom kab. og rad. pga nipplene, ikke glad for det men men.

Hvorfor d? Kan du ikke montere viftene oppå radiator?

Har du bilder av radiatoren som viser hvorfor d ikke går....

Blir jo litt bekymret over at planen min om raidiator i samme kabinett går i dass...

Hadde planer om å smekke inn en AC EVO 240 i bunnen og to vifter oppå, men nå sier du at d ikke går? :hmm:

BTW: noen som vet hvor stor plass en EVO 240 trenger? med vifter, slanger og nippler montert? Har ikke spess lyst til å dremle for mye :no: i mitt kjære Lian Li :love:

Lenke til kommentar

Nei vifte, rad og nippler tar de tre nedreste PCI sporene, det er mulig det går ann å bore men det ekstremt lite å gå på. Min mest sansynlige løsning er å legge radiatoren i bunn (skru den fast i festene sine) og lime viftene oppå med enten litt tykk dobbeltsidig tape eller trelim eller limpistol, ihvertfall noe som ikke sitter så satan godt fast slik at eventuell fjerning er mulig. En annen ting jeg merket idag var at jeg mistenker nipplene som fulgte med til radiatoern for ikke å passe, gjengepartiet virker mistenksomt langt. Mulig jeg må dreie de ned. Andre som erfaringer med nettop dette?

rad%20nippel.JPG

Endret av Wunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...