mirage Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei Driver med litt webdesign på si og trenger i den forbindelse en webserver på maskina slik at jeg kan teste script ol. Er det noen her med tips om hvilken webserver som er god/best. Må kunne kjøre asp skript. Takk Mirage Lenke til kommentar
christt Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 ASP... ja da må det vel bli IIS da. (Microsoft) Det krever litt mer å få satt opp Apache med ASP støtte. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 og fordelen med IIS er at den er interigert i alle W2k og XP verisjonene (er ikke sikker på Home edition av XP, men kan hende...) Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hvis du har Win2k eller WinXP inne, kan du installere IIS (følger med på plata). Deretter kan du gå til Control Panel --> Admin tools --> Internet Services Manager... My two cents... Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Skal du kjøre IIS - og du er koblet til nettet - vær veldig nøye med å patche den. Den er full av hull slik den er når du installerer den. Du bør i tilleg til patcher også kjøre iis lockdown tool. Alt tilgjengelig hos http://www.microsoft.com Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei! Siden ingen har nemt det i dette emnet før.. Så gjør eg det.. Apashe (ikkje heilt riktig skrevet..) Lenke til kommentar
Tomo Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei. Hvis du har win2000 instalerer du IIS (Internett Information Serwer), men hvis du kjører win98 kan du instalere PWS (Persenal WebServer). HUSK SIKKERHETEN PÅ MASKINEN DIN NÅR DU ÅPNER DEN PÅ DENNE MÅTEN [ Denne Melding var redigert av: Tomo på 2002-05-02 10:42 ] Lenke til kommentar
talisar Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Husk også prisen for å sette en IIS på nett:) Den er ikke billig:) Lenke til kommentar
mirage Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Hei og takk for alle svarene. Talisar skrev: "Husk også prisen for å sette en IIS på nett:) Den er ikke billig:)" Hva mener du med det? Mirage Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Tenker han refererer til alle sikkerhetshulla som dukker opp med IIS. Selv kjører jeg apache, men har ikke testa noe asp enda da. Jeg får gjort det jeg skal med python og vanlig html... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå