twistah Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg vet ikke hva som skjedde når jeg skulle poste, men noe seriøse greier med forumdatabasen i alle fall. Uansett, her er ca hva jeg skrev i stad: Jeg skal sette sammen noen gamle deler til en server her hjemme. Jeg har fått et HK ( ASUS CUR-DLS ) som er et dual FC-PGA kort. Jeg har fått med en P3 900 og RAM brikker påmontert (den andre cpu socketen inneholder en slags "blindgjenger"). Dette har funket på den gamle serveren den stod i. Jeg har satt det inn i kabinettet og koblet til strøm og koblet til ledninger til HK-panelet ( power sw, reset sw osv ). Problemet er at når jeg starter opp, starter den bare "halvvegs" opp. Med det mener jeg at den ikke poster til BIOS og ikke sender ut noe VGA signal. Viftene (CPU og strøm) spinner og LED'ene på frontpanelet lyser som forventet (riktignok virker det som viftene bare går på halv hastighet). Min teori er (som en amatørs betraktning); når jeg ser på strømforsyningen står det "output 230W" noe jeg mistenker er for lite. Noen som vet noe om dette og om dette kan føre til symptomene beskrevet overfor ? Takker (får håpe databasen er i orden denne gangen da) Pål O. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Tror den PSU'en skal holde, har du prøv å koble ut alt du ikke trenger, det som skal være igjen er CPU, RAM, HK, skjermkort og PSU, og se om en starter. Lenke til kommentar
twistah Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Hei ! Ja jeg har gjort som du beskriver, koblet fra alt utenom CPU, RAM og PSU (skjermkort er integrert). Den starter altså ikke med dette oppsettet. Jeg legger forresten merke til at jeg ikke har alle de skruefestene (mot kabinettveggen) festet fordi jeg ikke har skruer og de mutterne bak. Kan det skape problemer ? Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg har hørt om ett par tilfeller hvor pc'en ikke vil starte fordi fordi skruene på hovedkortet er for stramme... Men 230 watt tror jeg er mer enn nok Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei ! Ja jeg har gjort som du beskriver, koblet fra alt utenom CPU, RAM og PSU (skjermkort er integrert). Den starter altså ikke med dette oppsettet. Jeg legger forresten merke til at jeg ikke har alle de skruefestene (mot kabinettveggen) festet fordi jeg ikke har skruer og de mutterne bak. Kan det skape problemer ? Hvis kretsene på HK kommer borti kabinettet har du et STORT problem, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
twistah Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Nei de kommer ikke bort i. Men et annet spørsmål, jeg ser i manualen til HK hvor det står: "Make sure that your ATX power supply can supply at least 10mA on the +5-volt standby lead (+5VSB). You may experience difficulty in powering ON your system if your power supply cannot support the load". Og på PSU står det under +5VSB 0.2A. Da er det vel 10milliA mot 0.2desiA ( 0.01A mot 0.2A ) og da skulle vel det være ok ? Lenke til kommentar
twistah Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Jeg mente selvfølgelig "0.1A mot 0.2A" Lenke til kommentar
twistah Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Jeg mente selvfølgelig "0.1A mot 0.2A" Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 10mA = 10*(1/1000) = 0,01A mot 0,2A Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Se om den er stor nok her: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Kan også være RAM'en. Har hovedkortet ditt noen form for led's? (Diagnose lys som kan indikere om alt er som det skal være) Lenke til kommentar
twistah Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Nei desverre, det er ingen LED's på selve hovedkortet. Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 hva med lyn og torden? Lenke til kommentar
twistah Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 el_scorcho: jo takk for hjelp. Lenke til kommentar
twistah Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Flaut, men jeg fant ut hva som var problemet. Dette nye kortet var litt større en det forrige som stod i. Og det førte til at de gamle ide-kabel klemmene som stod der gnisset oppunder hovedkortet og fucka det skikkelig opp. Så byebye nye (brukte) hovedkort. Da har jeg lært en lekse. Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 merkelig at det skal slutte å funke bare pga noe sånt da, men det kommer vel litt an på hvordan du har montert det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå