Gå til innhold

Jedi Knight II: Jedi Outcast

Anbefalte innlegg

Jedi Knight II: Jedi Outcast er oppfølgeren til den populære klassikeren Dark Forces II: Jedi Knight fra 1997, et av relativt få virkelig gode spill basert på Star Wars-lisensen. Det er fint å se en litt mer original førstepersonskyter, da sjangeren har begynt å stagnere litt de siste årene. Tittelen er et kvalitetspill som hører hjemme i enhver spillelskers hylle, men den er ikke uten feil.

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikken er grei nok, men etter dagens standard er den ikke noe revolusjonerende. Utendørs terrenget er ikke noe spesielt imponerende, og en del texturer ser dårlig ut på nært hold. Lyssettingen og effekter er heller ikke noe du faller av stolen av.

Men selvfølgelig kan jo ting være stilig for det! Man MÅ ikke ha verdens beste grafikk for at stemningen skal bli bra. Levlene er tøft laget med mange kule bygninger og strukturer, og jeg digger det fullt ut.

Lenke til kommentar

Nå brukes jo Q3A motoren til dette spillet, og jeg syns de har klemt ganske mye ut av den. Den begynner å dra på årene nå. Syns det er gjort en meget bra jobb med figurene i spillet, og spesielt jedi'ene er enormt stilig laget med passe arrogant kroppsholdning :smile:

Alt i alt et spill som jeg har blitt veldig hekta på

Lenke til kommentar

jeg synes også det er et kuult spill, men jeg er litt flau, sitter fast på andre levelen alt. har plaffa alle i hele gruva men kommer meg ikke videre, komer inn i et rom der det bare er ei strømførende skinne og ikke noe klu på hva jeg skal gjøre etterpå? noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

må bare gi en pisk på pung her, vi sier IKKE lyssabel, uansett hvor riktig oversatt det er, det heter lightsaber, lyssabel høres helt latterlig ut. jeg husker da 'sw - a new hope' ble vist på oslo spectrum og oversettelsen brukte akkurat det ordet, lyssabel, hele salen brøt ut i latter.

hadde ingen problemer med loading, tok meg ca 5 sekunder å quickloade.

nuhvel, beste spillet siden undying, men det er star wars så det skal ikke så mye til.

andre som har lagt merke til at bl.a. kyle og luke har litt jente hofter og at de vrikker når de går? uff.

hah! I'm eating my cake and having it too!

[ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-05-02 20:04 ]

Lenke til kommentar

og mens vi er inne på star wars her er noen god saker.. haha

http://www.x-entertainment.com/stuff/featu...ureholiday.html

"George Lucas said something to the effect "that if he had the time and a hammer, he would track down every bootlegged copy of that program and smash it." I guess we won't see a Special Edition of this program."

and in the words of black helmet man from thumb wars "ready my fistfighter!"

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 20:03, ilex skrev:

jeg husker da 'sw - a new hope' ble vist på oslo spectrum og oversettelsen brukte akkurat det ordet, lyssabel, hele salen brøt ut i latter.

her i bergen var oversettelsen (når obi-wan gir luke lightsaberen) : "dette er din fars lette sabel"

ojojoj, som vi lo :smile:

(pussig at det skulle være forskjell på oversettelsen, egentlig)

Lenke til kommentar

Fjompedump: lyssabel er da en glitrende oversettelse. Lasersverd blir da bare tull ettersom ingen har sagt noe om at sverdet har noe med laser å gjøre. Lyssverd kunne vel vært greit, men da hadde dem vel kalt det LightSwords, ikke lightsabers. Nei, jeg tror bare du har komplekser for språket ditt, en slags "Lue i handa"-holdning overfor engelsk som tilsier at alt er mye kulere bare det sies på engelsk. Ehh. Ja. Nok om det.

Svaret til han som sto fast må nesten bli å lese hjelp seksjonen. Svaret på spørsmålet er der, tre forskjellige muligheter tilogmed.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 19:37, minimum payne skrev:

jeg synes også det er et kuult spill, men jeg er litt flau, sitter fast på andre levelen alt. har plaffa alle i hele gruva men kommer meg ikke videre, komer inn i et rom der det bare er ei strømførende skinne og ikke noe klu på hva jeg skal gjøre etterpå? noen som kan hjelpe meg?

Postet: 2002-04-28 03:22 ID: 24

--------------------------------------------------------------------------------

Valgte en litt annen løsning på det brettet. Gikk opp på taket på "svevedingsen" i "grillrommet" Brukte noen cansisters mens jeg satt på taket. Overlevde og hoppet inn i hullet til venstre i "steingangen". Synes de der insektgreiene var ganske irriterende.

Kanskje ikke den mest elegante løsningen, men den funker og er meget enkel.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-02 19:11, Spirograf skrev:

Nå brukes jo Q3A motoren til dette spillet, og jeg syns de har klemt ganske mye ut av den. Den begynner å dra på årene nå. Syns det er gjort en meget bra jobb med figurene i spillet, og spesielt jedi'ene er enormt stilig laget med passe arrogant kroppsholdning :smile:

Alt i alt et spill som jeg har blitt veldig hekta på

Vel.. Kanskje det er jeg som har sett for mange screenshot av Unreal 2 og Unreal Tournament 2003... :razz:

Lenke til kommentar

On 2002-05-03 03:34, Kafarsken skrev:

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Valgte en litt annen løsning på det brettet. Gikk opp på taket på "svevedingsen" i "grillrommet" Brukte noen cansisters mens jeg satt på taket. Overlevde og hoppet inn i hullet til venstre i "steingangen". Synes de der insektgreiene var ganske irriterende.

Hvorfor ikke bare hoppe opp på dørterskelen fra utsiden av "grillrommet", bare gå rundt, og bruk steinen foran til å komme opp. Når du er oppe står du bare foran døren til den åpnes, og timer hopper slik at du kommer oppå svevetransporteren, dermed bilr du ikke skadet i "grillrommet". Deretter kan du hoppe av ovenfornevnte sted.

--------------------------------------------------

Signatur...? Nei, det har vi ikke.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gimpster på 2002-05-03 11:35 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Gimpster på 2002-05-03 11:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-03 03:34, Kafarsken skrev:

Quote:

man skal gå ut, (u figure out where) en plattform hvor det under deg, er et 'rør' (stort) som kommer ut med jevne mellomrom. hopp ned på røret og inn til siden idet det går inn igjen. så forter du deg å løpe gjennom røret og herpe det som er der. pass på at du vræker alt som vrækes kan. hvis du ser deg rundt, ser du at du er under det rommet hvor de vognene kommer inn og går ut. nå er alt klart for at du kan vente i det rommet og hoppe oppå vognene uten å tape helse (du herpa den greia som gjør at du tar skade) :smile:

håper du fikk noe ut av det

ellers kan du treffe meg på efnet -> #dazu -> ludde-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lasta ned demoen bare for å prøve :smile:

Men dæven så kult det var da,ble jo fullstendig hekta! Er også ganske flau sitter fast på første level :smile: Har vært oppe hos han fyren og banka han så det sang og har tatt nøkkelen,men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :smile: Noen som kan gi meg en kort forklaring?

Lenke til kommentar

Trenger hjelp please. Sitter fast på demoen jeg og :sad: Har most han andre Jedi-fyren, men så kommer jeg til en dør med force field foran. Det er ingen bryter eller noe her for å få vekk skjoldet, har prød å sprenge det i filler, og det går tro meg ikke. Noen tips? Begynner å hate nå!

Lenke til kommentar

Kanskje noen av dere der ute kan hjelpe meg med problemet mitt. Jeg har installert Jedi Outcast på PC'en min. Når jeg skal åpne spillet står maskina og tenker (timeglass festet til musepeker) voldsomt lenge før jeg får beskjed om at programmet ikke kan finne filen MSVFW32.dll. Dette er en fil som trengs for å spille av filmer i Windows såvidt jeg har forstått.

Har søkt på forumet og Google uten å finne noen løsning.

Jeg kjører P4 1.8 Ghz, 256 MB DDR RAM, MSI GeForce3 Ti200 64MB grafikkort.

Beklager om emnet er litt off-topic!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...