Marius_EV Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Men det er jo ikke vits på på en harddisk som er på 20GB. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Det har stått: klargjør platelageret veldig lenge på skjermen nå. (bruker gjennopprettnings cd'en. Skal denne meldingen stå der så lenge? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Men det er jo ikke vits på på en harddisk som er på 20GB. Det er vits det! Det er alltid kjekt å skille på dine egne og innstallerte filer i tilfelle man skal reinnstallere. Jeg har selv to partisjoner på min laptop med 20GB og på den gamle jobb-PC'n med 20GB som fortsatt er i bruk. Edit: Meldingen skal stå der en god stund ja. Alt fra noen minutter til flere kvarter. Hvis du legger øret inntil PC'n så skal du høre at harddisken jobber hardt (knatrelyd). Hvis den ikke gjør det så er det kanskje noe galt. Endret 19. august 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hvis du har byttet skjermkort og nettverkskort er det ikke noe lurt å kjøre gjenopprettingscd'en, for den vil legge inn drivere for det gamle skjermkortet, og da blir det nok en krasj. Rett meg hvis jeg tar feil! Det greieste er å formatere og legge inn Xp fra en Xp cd, ikke gjenopprettingscd'en. Gjenopprettingscd'er har en tendens til å være fulle av programmer, som sikkert har gått ut på dato for lenge siden. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 for å slette alt og gjennopprette mbr secktoren må du bruke fdisk. gjøres ved å skaffe en oppstard disket med format funksjon på og starte pcen på nytt med denne disketen i maskinen og gjøre slik c:/format c: <-- denne sletter alt på din disk c:/fdisk /mbr <-- denne kommandoen gjennoppretter disken til produksjons standard Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Kanskje jeg bør sette i det gamle skjermkortet, og ta ut nettverkskortet? Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er ingen grunn til å sette i de gamle kortene, har du XP cd'en så kan du bare formatere og installere fra den. Husk å sette cd-rom'en som bootbar i bios hvis ikke installasjonsprogrammet starter. Drivere er vel for sent å tenke på, men hvis du trenger disse går du bare inn på produsentens side og laster de ned. Hvilket skjermkort har du da? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Vet ikke om du har lest beegynnelsen av posten, men viss ikke les Luske_Ludvig sitt første innlegg. Skjermkortet som står i er G4Ti4200. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Skjermdriver finner du på www.nvidia.com det vet du vel. Står at maskinen kom med Win98SE, så det er mulig gjenopprettingscd'en legger inn win 98 i stedet for XP, men det ser du vel på cd-en. Det må være mulig å legge inn XP uten å bruke gjenopprettingscd'en. Hva skjer når du setter i XP-cd'en da og starter maskinen? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Skal prøve det i morge, orker ikke i dag. Får bare lyyst til å kaste skiten ut av vinduet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Vet ikke om du har lest beegynnelsen av posten, men viss ikke les Luske_Ludvig sitt første innlegg. Vet ikke om du har lest alle min innlegg, jeg mener han tar litt feil med å generalisere sine egne problemer. Så det er ikke noe argument. Men argumentet om at det er feil å bruke recovery når du har forandret hardware er helt korrekt. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Men det eneste som er viktig for meg er at jeg får et operativ system på Pc'en. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Fikk nå innstallert xp på pc'en. Jeg lagde 2 partisjoner, en på 5GB og resten på den andre. Men i windows viser bare den ene. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Har du formatert den andre partisjonen? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Sikkert ikke. Tok å skrev 5000 på c og så ble den andre på 14000 et eller annet og så trykkte jeg bare innstaller windows Xp på disk c. Får gjøre det på ny da. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det er ikke noe galt med det du beskriver der. Det er slik det gjøres. Selv om partisjonen ikke er formatert (noe den ikke blir automatisk, det gjør du etterpå inne i Windows) så vil den vises i utforsker. Når du har definert en partisjon så vil den få tildelt en bokstav og dermed vises. Men med en gang du prøver å bruke den så vil du få beskjed om at den ikke er formatert. Da er det bare å høyreklikke og velge 'Formater' fra menyen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Er ikke alltid den kommer opp i Windows heller, måtte selv gå veien om kontrollpanel->Administrative Verktøy->Datamaskinbehandling og se under diskbehandling for å finne en ny s-ata disk for noen uker siden. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Den nye partisjonen kom ikke opp i windows. Men den gjorde det etter andre formatering. Windows ble innstallert på vanlig måte uten å bruke gjennoppdretnings cd'en. Eneste problemet var at jeg fikk sasser viruset, men dette ble løst ganske raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå