Gå til innhold

Hvorfor starter ikke windows XP?

Anbefalte innlegg

Fikk tilbake pc`n min fra rep hos komplett for ca 14. dager siden. Etter dette har jeg hatt problemer med å få startet opp windows. Oppstarten kommer helt til dær du ser windows XP logon screen(den dær blå dingsen som flytter på seg) men når den er ferdi kommer ikke oppstarten lenger. Da blir skjermen helt svart, og sånn blir den stående.

Har prøvd å formatere 3 ganger, men dette hjelper bare en liten stund.

Komplett byttet HD og HK da den var på rep.

Noen som vet hva som kan være feil?

Håper ikke det er hardware feil, gidder ikke sende in pc`n til rep en gang til :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Jeg hadde samme problem etter å ha satt i en ekstra hardisk. Det var fordi jeg hadde blingsa og satt "pinnene" på hardisken feil. (De som styrer master\slave, Arrg! Hva kalles de "pinnene" igjen! Jernteppe :blush:) Jeg hadde satt opp disken for feil type IDE kabel.

Men du sier at du kommer inn i windows et par ganger før det skjer?

Lenke til kommentar

Virker som Windows prøver å søket etter noe. Prøv å ta ut alt som du ikke behøver i maskinen for å starte den. Ta ut lydkort, cd-rom og andre enheter..

Prøv å start opp i Sikkerhetsmodus også først og sjekk Event Viewer etter eventuelle feilmeldinger. Kontrollpanelet -> Administrative verktøy -> Event Viewer (Hendelses Logg ?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...