Neotetra Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Bruker canon mv750i sitt DV kamera og Intervideo WinDVD Creator til å overføre til PCen. Lagrer formatet i mpeg high quality og prøvd DV -AVI formatet. I beste mpeg format får jeg mye ghosting/etterslep. På DV -avi format får jeg noe mindre ghosting, ser ut som små svarte fartsstrekker når det er mye bevegelse. I tillegg virker bildet noe "blast"/uskarpt. Hva er årsaken til dette. Dette skjer når jeg spiller av filene i mediaplayer og når jeg overfører til dvd og spiller av på dvd i stua ( ikke pc dvd spiller). Når kameraet kobles til TV er det veldig skarp og klar film. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Høres ut som det du ser er interlacing, noe som er helt normalt. Ses dette så og si bare når det er en del bevegelse? Hvis du kan poste noen bilder av dette så er det mye lettere å finne ut av problemet ditt. Hvis filmen skal redigeres før den legge ut på DVD så ville jeg absolutt brukt DV -avi formatet. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Søk i forumet på interlace, så finenr du en mengde info om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå