Chasseur Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Heisann, far min skal nå kjøpe pc til seg selv og søstera mi, og lurer derfor på hvilken pc som egner seg best til surfing, nettbank og MSN. Elkjøp kampanje expert kampanje HP Pavilion a609.no - Athlon XP 2.1 GHz Type Personlig datamaskin Produktformfaktor Tower Dimensjoner (BxDxH) 19.1 cm x 38.1 cm x 41 cm Vekt 18 kg Lokalisering Norsk / Norge Prosessor 1 x AMD Athlon XP 3000+ / 2.1 GHz Cache-minne 512 kB L2 Cache Cache pr. prosessor 512 KB RAM 256 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SRAM Diskkontroller IDE ( DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives ) Harddisk 1 x 120 GB - standard - DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives Optisk lagring 1 x DVD±RW Skjerm Ingen. Grafikk-kontroller VIA UniChrome KM400A Lydutgang Lydkort - 5.1 surround Kommunikasjoner Fax / modem - PCI - plug-in kort - 56 kbps Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet OS Medfølger Microsoft Windows XP Home Edition Fabrikantgaranti 1 års garanti NB: Den skal IKKE brukes til spilling! Endret 18. august 2004 av LordZyfeX Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 det der funker til akkurat det du skal bruke den til, mao ikke krevende oppgaver Lenke til kommentar
Konge Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Elkøp sitt "tilbud" innbærer Celeron cpu og når Expert sitt "tilbud" har en Athlon 3000+ så vil nok denne holde koken lengre . Når man samtidig ser at Expert maskinen har dvd brenner så vil jeg si at dette er maskinen du bør anbefale i forhold til den andre fra Elkjøp . Og har hovedkortet på denne Expertmaskinen en AGP slot slik at du eventuelt kan sette inn ett grafikkort en gang i fremtiden så har du funnet vinneren . Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Kjøp coop pcen Selv om den er LITT extrem til din far sitt bruk. Men det er mye for pengene Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Kjøp coop pcen Selv om den er LITT extrem til din far sitt bruk. Men det er mye for pengene leste du innlegget nøye nok? vil helst kun ha om de to pcene, siden de er i riktig pris klasse, men eller takk for alle svar! Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 jeg ville også gått for coop pcen... Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 OK .... klart EXPERT sin PC er bedre og verd 500 kr ekstra! Raskere CPU + mye størrer harddisk. MEN antageligvis gjelder det bare ved (ny)tegning av Telenor-ADSL-12mnd kontrakt til 399kr/mnd eller hva det koster!!! Du må jo spøre deg selv .... skal du på internet via modem, eller ADSL (og har du det fra før?). Hvis du skal tegne ADSL er EXPERTen min anbefaling ... men uten ADSL fra Telenor koster den sikker 4999kr! Og da overstiger den vel prisen din. ELkjop sin PC til 3500 er oxo OK til ditt bruk, begge har modem om du har behov for det, og begge er MED Windows XP Home ... hva TRENGER man mere? Skjerm må du (hvis du ikke ha fra før) kjøpe ekstra! Blir ca 1000kr for en 17" CRT (vanlig "TV" ... eller 4000kr for en 17" LCD. Self kjøper jeg bare billig "drit" .... fikk med en brukt Shuttle-X med 2500 XP CPU, 40 GB HD og DVD-brenner til 2650kr ..... litt flaks kan man ha ;-). En KONTOR-PC er det JEG trenger ... er ingen PC-gamer ... spiller ikke DOOM3 osv! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Finn noen som selger\gir bort en gammel Pentium 200Mhz. Den egner seg mer enn bra nok til de formålene du nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå