Joffer Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Er det noen som har en AOpen XC Cube AV Edition? Hvordan er den "i drift"? Bra som et MediaCenter i stua? Støtter den avspilling av DVD uten å starte Windows? Slik tolker jeg ihvertfall hjemmesiden, men har ikke lest noe særlig om den på de vanlige HW sidene på nettet... Hva er forskjellen på EA65-I og EA65-II modellene (det er modellbetegnelsen på AOpen XC Cube AV Edition boksene)? Slik jeg forstår det er det bare at II modellen har bedre CPU støtte, dvs full prescott støtte.. stemmer det? Fant en link til hw støtte: EA65-I & EA65-II Endret 18. august 2004 av Joffer Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Det som er forskjell mellom EA65-I og EA65-II modellene er at EA65-I har støtte for multimedia uten at os er aktiv, men nr.II kan ikke kjøres uten os. (Det er det jeg har fått med meg. Shoot me if i'm wrong) Endret 18. august 2004 av Nunzio Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 /me skyter i håp at du tar feil.. det virker jo veldig rart da.. og det er ihvertfall ikke det jeg har skjønt av å lese hjemmesiden til produktet... Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) AOpen XC Cube EA65: Generelt 5.25 brønner: 1 3.5 brønner: 2 Strømforsyning: 220Watt Brikkesett: i865g Nettverk: 1 Gbit Diskkontroller: IDE og SATA150 Multimedia: CD/DVD-spiller og radio Sokkel: Socket 478 AOpen XC Cube EA65-II: Generelt 5.25 brønner: 1 3.5 brønner: 1 Strømforsyning: 275Watt Brikkesett: i865g Diskkontroller: IDE og SATA150 Multimedia: Kunn via operativsystem Sokkel: Socket 478 Siden nr2 her ikke har multimedia uten oppstart av os, går jeg for 1'ern. Endret 18. august 2004 av Nunzio Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Hvor fant du det? Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 I hw.no sin produktguide Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Vel.. det er (/må være) feil.. Om du ser på specs på aopen.com står det nederst: Dual(Instant & Windows) Mode supported Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Det er mulig det er feil, men det må du spørre admin på hw.no Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Det står allefall på aopen's sider at begge har støtte for dette da Lenke til kommentar
Inja Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har sjekket mye på dette og eneste som er at EA65-II har større psu enn EA65. Og at EA65-II klarer prescott opp til 3.4ghz, den gamle klarer kun 2.8ghz på prescott Ikke noe mer å si. Ellers er dem helt like har en EA65 selv. EA65-II passer bra for dem som skal ha heftig skjermkort som X800PRO Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Inja, du har en slik ja.. hvordan er den i bruk? Bruker du den som Media PC (HTPC?) i stua? Lenke til kommentar
Inja Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Inja, du har en slik ja.. hvordan er den i bruk? Bruker du den som Media PC (HTPC?) i stua? Bruker den som en vanlig pc, liker ikke å ha Hightower( syntes det er bare stygt å ha 1 cd rom og 4 ledige plasser osv) Ganske fin i bruk, går fint an å overklokke. men agp porten ligger ytterst så man kan ikke sette inn skjermkort som krever ekstraplass. Ulempe er at man ikke bruke instant mode ( dvd/stereo) hvis man har lagt inn skjermkort. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Ulempe er at man ikke bruke instant mode ( dvd/stereo) hvis man har lagt inn skjermkort. Nei det er sant.. er vel bare med det dvi/tv-ut addon kortet det funker? Jeg vurdere boksen som media pc i stua.. har en sliten Celeron 300A@450 der nå som jeg vurderer å bytte ut, mye for estetiske grunner, men også fordi det ikke er noe fjernkontroll, timeshift, osv osv.. men leste en review av boksen på pcworld.no og de var ikke alt for happy.. sånn midt på treet liksom... Lenke til kommentar
Inja Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Nei det er sant.. er vel bare med det dvi/tv-ut addon kortet det funker? Det går ann å legge til TV kort , men da må den være fra Aopen hvis du ksal få tv mode til å virke. Hvis du setter inn 9800pro feks så vil den ikke gå inn på instant mode Jeg fikk med fjernkontroll osv man kan sette på timer og pcen skrur seg på og tar opp tv programmet når du ber den.ganske handy hvis du skal ha som HTPC Endret 28. august 2004 av Inja Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 er det tv ut på det tvkortet? trodde du måtte ha den aopen dvi/tv-up agp saken som bruker det innebygde skjermkortet.. altså bare en dvi/tv-ut port sak.. At den slår seg på for å ta opp er jo bra Lenke til kommentar
Inja Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 ja det er tv ut på tv kortet etter det jeg har funnet ut. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 AOpen XC Cube EA65: Generelt 5.25 brønner: 1 3.5 brønner: 2 Strømforsyning: 220Watt Brikkesett: i865g Nettverk: 1 Gbit Diskkontroller: IDE og SATA150 Multimedia: CD/DVD-spiller og radio Sokkel: Socket 478 AOpen XC Cube EA65-II: Generelt 5.25 brønner: 1 3.5 brønner: 1 Strømforsyning: 275Watt Brikkesett: i865g Diskkontroller: IDE og SATA150 Multimedia: Kunn via operativsystem Sokkel: Socket 478 Siden nr2 her ikke har multimedia uten oppstart av os, går jeg for 1'ern. Det stemmer det, ifølge hardware.no. Men det er det dummeste jeg har hørt. "2'ern er dårligere enn 1'ern" Men på Aopen sine sider står det jo at begge støtter Multimedia uten OS. Vil en Celeron CPU holde til HTPC bruk? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Til vanlig bruk vil nok muligens en Celeron CPU duge.. Men til filmklipp som krever mye dekoding er det nok for svak Divx går forhåpentligvis greit WMV HD går nok ikke Ellers skal den sikkert duge... Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 AOpen XC Cube EA65: Generelt 5.25 brønner: 1 3.5 brønner: 2 Strømforsyning: 220Watt Brikkesett: i865g Nettverk: 1 Gbit Diskkontroller: IDE og SATA150 Multimedia: CD/DVD-spiller og radio Sokkel: Socket 478 AOpen XC Cube EA65-II: Generelt 5.25 brønner: 1 3.5 brønner: 1 Strømforsyning: 275Watt Brikkesett: i865g Diskkontroller: IDE og SATA150 Multimedia: Kunn via operativsystem Sokkel: Socket 478 Siden nr2 her ikke har multimedia uten oppstart av os, går jeg for 1'ern. Det stemmer det, ifølge hardware.no. Men det er det dummeste jeg har hørt. "2'ern er dårligere enn 1'ern" Men på Aopen sine sider står det jo at begge støtter Multimedia uten OS. Vil en Celeron CPU holde til HTPC bruk? Ehrm, når har jeg sagt at nr.1 er bedre enn nr.2? Det har med hva man skal bruke den til. Nr.2 er god nok den og. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 ja det er tv ut på tv kortet etter det jeg har funnet ut. Har du bare TV kortet, eller har du den AGP saken også. Det er ihvertfall sikkert at den AGP saken gir deg TV utgang og DVI utgang. Det er bare en slags forlengelse av skjermkortet som er innebygget i intel chipsetet. Det jeg prøver å si er at jeg ikke vet om det er tv ut på tv kortet.. men du sier jo at det er det så da er det sikkert det... Til vanlig bruk vil nok muligens en Celeron CPU duge.. Men til filmklipp som krever mye dekoding er det nok for svak Divx går forhåpentligvis greit WMV HD går nok ikke Ellers skal den sikkert duge... Det anbefales en 2,4GHz CPU for å dekode WMV HD video. Gå til http://www.wmvhd.com for å laste ned en filmsnutt eller fire som er kodet i WMV HD format.. det krever sin CPU. Jeg klarte meg fint med en Pentium M 1.6GHz.. men nå er jo Pentium M kjent for å gå sin bror Pentium 4 en stor gang da.. Ehrm, når har jeg sagt at nr.1 er bedre enn nr.2? Det har med hva man skal bruke den til. Nr.2 er god nok den og. Både "nr1" og "nr2" støtter InstantOn. Alt i følge Aopen sin hjemmeside. Hva hardware.no (produktguiden) sier ville jeg ikke stolt på i dette tilfellet. Eneste forskjell på nr 1 og nr 2 er at nr 2 har bedre strømforsyning. Jeg har også sendt en mail til Aopen support angående noen spørsmål om nr2 - her er svaret jeg fikk, spørsmålene står under: Dear Christopher,> > The EA65-II will not come with integrated TV-Out or with an integrated DVI > port. > Also the Instant On will not support Divx/Xvid playback or OGG and WMA > music. > However the digital SD-DIF is located at the back. but the > Composiet-SD-DIF > will be on the front. > > Kind regards, > > Erik > > > -----Original Message----- > From: Joffer [mailto:[email protected]] > Sent: Wednesday, August 18, 2004 9:54 PM > To: [email protected] > Subject: Questions about XC Cube AV - EA65-II > > > Hello, > > I was looking into getting myself a "MediaPC" for my livingroom, and I > noticed > your XC Cube AV Edition, which looks almost like what I need. I've read > some > > good reviews of EA65, and have noticed you will be releasing a EA65-II, > and > I > have a few questions about this model I hope you can answer. > > * The EA65 doesn't support TV-Out without a DVI/TV-Out AGP AddOn card. > Will > EA65-II come with integrated TV-Out? > * Will it also include an integrated DVI port so we can get the AGP slot > free > and available for other VGA cards (Nvidia/ATI)? > * Instant ON didn't support Divx/Xvid playback. Will there be an update in > this software to support these video formats? What about OGG and WMA > music? > * I see in the EA65 cube, the SP-DIF out is in the front? Will this be > placed > in the back this time (on the EA65-II)? It is UGLY to have a cable > connected > > in the front all the time. It is ok for a short term connection, but not > for > a > always connected cable. > > I hope you can answer these questions for me. > > Yours truly > > Christopher Thorjussen > Norway Ikke akkurat veldig til svar.. men de svarte meg ihvertfall.. selv om jeg ikke er helt fornøyd med svara.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå