smiley123 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 pc'en min kræsjet og kom ikke inn på igjen, så fant ut at her må en prøve en formatering og reinstallere, hadde problem med å finne harddisken når ein skal velge hvilken partisjon man skal formatere. men fekk valgt til slutt (der var c: pluss ein skjult som brukes av recovery cd..) no er formateringa komt til 43 % og det er 3 døgn sidan eg begynnte på formateringa, Noen som har peiling på hvorfor det er slikt? er det hd som er ødelagt? hvordan er det evt å kjøpe ny harddisk i forhold til recovery cd'en som følgte med maskina. Må ein kjøpe win xp i tillegg ? Håper det er nokon som veit korfor det er slik, vanligvis har eg formatert på under 1 time... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Ja, sannsynligvis er det et område på HDDen din som er ødelagt og ikke kan formateres. Det du gjør er å opprette tre nye partisjoner. En som er over de første 40%, en over de neste 5% og en siste på det gjenværende. Så formaterer du kun den første og den siste. Etter det sletter du den lille på 5% og lar den ligge der som unpartitioned space. Kjipt ja, men hvis du vil bruke den er det det du må gjøre. Forresten *kan* det hende at det finnes ett eller annet software som kan fikse disken da, men jeg tviler. Endret 18. august 2004 av Blib Lenke til kommentar
smiley123 Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Hei Blib er det fordi du trur den er ødelagt på rundt 43 % ??? men det som er rart er at det har vært slik under hele formateringen, flytta seg 1 prosent i løpet av mange timar... tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Ja, jeg har hatt lignende problem selv 2 ganger opp gjennom tidene og da har jeg alltid bare utelatt det området den stoppet på og prøvd på nytt. Hvor er det den starter å gå tregt da? Edit: Har den bevegd seg i såpass sakte tempo at den kun har nådd 43% etter 3 dager kanskje? Endret 18. august 2004 av Blib Lenke til kommentar
smiley123 Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 problemet mitt ved ei slik løsning er at den hittil har brukt like lang tid på hver prosent. det er ingen partier som jeg har observert som har gått raskere eller saktere... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Ser jo at du er i ett eller annet OS nå for å poste, har du den defekte disken stående i samme maskin? Dersom du har det bør du stikke til HD-produsentens webside og laste ned en program som kan sjekke disken for defekter osv. Dersom den finner noe kan du sende inn disken til "reparasjon" (Få tilsendt en ny altså ) Lenke til kommentar
smiley123 Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 nei sitter på ei annen maskin desverre, men skal levere den inn til reperasjon, maskinen er under 1 år gammel så det bør være kurrant viss hd er ødelagt, tusen takk for hjelpen. kan vel ikke være noe virus som gjør at det går så sakte??, vet at det mangler ei system fil(uten at jeg vet hvilken ), for det ga maskinen feilmelding om...men tusen takk for hjelpa, litt lettare å gå å levere den inn når det er flere som trur at det kan være noe galt med hd... (og ikke virus) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Regner med at du nå formaterer via denne recovery-CDen og det gjøres vel i et DOS-miljø. Da skal det ikke være noe virus som skal kunne senke formateringshastigheten nei. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hm.. enten så har du en harddisk på mange terrabyte .. Eller så er ikke disken som den skal være... Send den inn til forhandler på garanti (hvis du har det)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå