wil Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 støtet på et høyst uvanlig problem her nå. tenkte jeg skulle reinstallere Windows 2000 noe som ikke er gjort på lenge faktisk, jaja så tenkt så gjort. siden at jeg har formatert Windows 2000 partisjonen min som da er på C: måtte jeg jo også formatere XP partisjonen min, eller, det var det jeg trodde. så jeg satte inn Windows XP CD`en i DVD brenneren min først, og prøvde å boote. jeg fikk som vanlig valg om å boote fra cd, trykk en tast. å jeg trykker enter som vanlig. da kommer den med å finne hardware eller noe sånt, etter den har gjort dette skal det komme en fin blå skjerm der det står hva den finner. denne kommer visst ikke hos meg mer. etter spesifiseringa av hardware så blir skjermen helt svart, men harddisken jobber ser det ut som. jeg ble ganske så svett og prøvde dvd romen, samme problemet, prøvde en annen Engelsk Xp plate, samme problemet, prøvde den samme Engelske XP plata i laptoppen, funka, prøvde Norsk Xp plate i den jeg egentlig skal installere XP på svart skjerm, prøvde så å installere skjermdriveren i Windows 2000 for å se om dette hjalp. dette hjalp ikke stort. tok ut kablene fra både DVD rom og DVD Brenner og satte de inn igjen. samme feilen nå også. det som er da litt snodig er at jeg reinstallerte XP for ikke så alt for lenge siden, med den samme cd`en og på samme pc da funka den fint, og fem min før jeg skulle installere XP, installerte jeg Windows 2000 som også da var med samme dvd brenner og dvd rom på samme pc, det funka også, men nå funker det plutselig ikke mer. nå har jeg prøvd Windows 2000 plata igjen, på samme pc som jeg nettopp har installert Win2k på og den funka. det som gjør meg enda mer svett er at begge Xp platene har jeg nettopp prøvd på laptoppen å der fikk den til å boote perfekt uten problemer. hva kan være galt tro? noen som vet? jeg er ganske så svett her å lurer veldig på hva problemet kan være. heldigvis har jeg Image på maskina mi som jeg kan bruke, men planen var å formatere begge partisjonene å begynne fra scratch. Windows 2003 plata funker også fett, men hverken mine 2 Xp plater på Engelsk eller den Norske XP plata funker noe særlig. men det som gjør meg litt minstenksom er at alle 3 Xp platene mine funker på laptoppen. ikke en gang recovery plata som fulgte med maskina mi klarer å boote, får det samme problemet da også. jeg skjønner ikke helt hva som er galt her jeg altså. 2 av de Xp platene jeg har prøvd nå er aldri brukt en gang. kanskje en gang eller noe. det haster litt her, håper noen kan komme med råd. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Før du svetter deg ihjel kan du koble ut diskene dine som er over 137GB (bortsett fra disken du skal ha OS på) Da vil det sikkert gå knirkefritt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 eeeeh, ingen av dem er over 137 GB, begge er på 120 GB faktisk. jeg er allikevel 100 % sikker på at Linux platene mine funker, merkelig at XP platene mine funker på laptoppen og ikke på hovedpc`en min. men Windows 2000 platene mine funker på hovedboksen min. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Har du gjort noen maskinvareendringer siden forrige installering av Windows? Prøv å koble ut det som ikke er nødvendig. F.eks ekstra disker eller andre ting som kan være forstyrrende. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 har ikke gjort noen endringer i det hele tatt faktisk. installerte XP igjen en eller annen gang i August, begynnelsen tror jeg, og da funka det fint. det er veldig merkelig. er det ikke det siden at Windows 2000 cd`en booter å ikke XP plata? men den samme XP plata booter på laptoppen og funker helt fint. det slo meg kanskje at plata var litt ustabil. skal se om jeg får fiksa det nå snart. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 sånnn, jeg har fått fiksa problemet på en eller annen måte, men ikke via XP plata. har fått hele Windows 2000 systemet opp å gå prikkfritt og kan velge om jeg vil tilbakestille XP image mitt hvis jeg vil, takk for hjelpen folkens. den var til litt hjelp. har suttet forran pc`en i hele dag å fiksa den. ble mye stry frem og tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå