Stig-Arne Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Når jeg enten drar ut strømkabelen eller slår av knappen på psu så resettes biosen. Kortet er ett MSI K7T Turobo 2 14 dager gammelt... Noen forslag ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 rart etter 14 daga i bruk.. da... men skal ikkje bios resettes når man slår av maskinen da ? visst batteriet er dødt? Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hvis du ikke har tuklet alvorlig med BIOS`en så kan det vel ikke være noe annet. Sjekk om batteriet sitter ordentlig godt? Batteriet sørger jo for at CMOS husker data`er når datamaskinen er skrudd av. Og når CMOS resettes så må jo batteriet være skadet/ødelagt på en måte. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-05-01 23:16, Morpheus^ skrev:rart etter 14 daga i bruk.. da... men skal ikkje bios resettes når man slår av maskinen da ? visst batteriet er dødt? Ikke BIOS men CMOS. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Men det rare e jo at det bare skjer når jeg tar ut kabelen til psu`en eller slår av knappen Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Det er fordi du bryter all strømtilførsel til CMOS brikken da. Hvis batteriet er dødt. Høres litt rart ut dette her. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Prøv å dytt litt på batteriet hvis det ikke hjelper får du bytta kortet. Jeg hadde samme problemet, bytta et kort å dytta et annett ( på batteriett ) alså det hjalp. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Prøv å dytt litt på batteriet hvis det ikke hjelper får du bytta kortet. Jeg hadde samme problemet, bytta et kort å dytta et annett ( på batteriett ) alså det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå