resh87 Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg tipper det er noen som har spørt om det før, men jeg syns søkemotoren her er litt teit. (Eller så skjønner ikke jeg den..) Jeg har hørt at de fleste DVD brennere på data brenner kun + (og noen -) og at de fleste DVD spillerne man har i stua bare spiller - (og noen +). Stemmer dette? Eller åssen er det? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Nec sine brennere har brent både + - i både r/rw siden nec nd-1300 kom i 2003 fleste brenere så lages gjør dette nå... forskjellen på r og rw - og +? +Rw kan brukes, så slettes å brukes om og om igjen(men du kan ikke velge hva du vil slette) du kan kun slette en hel session...har du brent hele disken, så må du slette hele...om du har brent i feks: 4 sessions( lagt til ting 4ganger) har du 4 å velge mellom.. Du har session på +r plater også. men ingenting kan slettes her.. -rw formatet kan også brukes om igjen ,men her må alt brennes på engang/slettes på en gang Du har session på -r plater også. men ingenting kan slettes her.. Med DvD videobrennere så er det ikke kompabilitet på samme måte Noen tar + og noen -, men ikke nødvendigvis både +r og +rw, samme med -r og -rw Panasonic tar feks: bare -r og dvd- ram, ikke -rw Philips tar både +r og +rw det er jo brennere med både -r og -rw også, men da ikke dvd-ram kommer nok en som tar både - og -....kanskje t.o.m dvd-ram, det hadde vært mega Men..de fleste spillerene, endten om de er + eller - leser ferdigstilte -r og +r plater med film på Endret 18. august 2004 av div_ Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Takk for svaret, ble veldig mye for meg på en gang, men hvilke dvder skal jeg kjøpe? - eller +? Hva er best da? og hvorfor? Jeg har brenner som brenner både + og -, men hva med dvd spillern i stua? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Her er en rimelig ok oversikt over hva de forskjellige stuespillerne takler. Kanskje ikke 100% nøyaktig, men 99% er vel ganske nært sannheten http://www.videohelp.com/dvdplayers Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Har du en DVD-Brenner som støtter bitsetting på DVD+R plater slik at de identifiseres som DVD-ROM vil dette være det beste valget og ha høyest kompatibilitet. Brennere som IKKE støtter bitsetting: NEC DVD-Brennere, Plextor DVD-Brennere, MSI DVD-Brennere, LG DVD-Brennere og Pioneer DVD-Brennere. Brennere som støtter bitsetting: Lite-On DVD-Brennere, BTC DVD-Brennere, Philips DVD-Brennere, AOpen/ricoh DVD-Brennere, NU DVD-Brennere, BenQ DVD-Brennere. Har du en som IKKE støtter bitsetting kan det være lurt å prøve begge typer plater og se hva som virker best på din spiller. Skal nevnes at i 90% av tilfellene er kvalitet/brennekvalitet bedre på DVD+R enn på DVD-R, dette skyldes at DVD+R er et mer gjennomtenkt og enklere format å optimalisere brennehastighet/kvalitet på. Endret 18. august 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Tusen takk for svarene. Nå har jeg kopiert en dvd på en "Verbatim" DVD+R, det gikk bra, og den virket på DVD spilleren på datan. Men den virket ikke på min "Philips DVD 634". Også skulle jeg prøve å kopiere samme filmen på en "Thats Write" DVD+R og DVD brenneren min ville ikke ta imot denne. Den gjenkjente at det var en + plate men ville ikke brenne på den. "Thats Write" var på 8x og "Verbatim var på 4x, har dette noe å si? Eller hva er feilen? Jeg har en annen kopi av en film som er på en "Datawrite" DVD+R, den funker. Hva skal jeg gjøre? Og hvilke plater burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Har brent bunkevis med That's write DVD+ 1-4x alt jeg har prøvd dem på har tatt dem uten problemer (Brent med Nec 1300A med siste firmware update) Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Jeg har en Whitebox CL56 og der følgte det med en Toshiba DVD+/- brenner, og den vil ikke ta som jeg nevnte Thats Write plater og heller ikke medianca. Noen som har egne erfaringer, og veit hva som er best å bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå