Gå til innhold

Er det mulig å kjøpe prosessor utenlands?


rolf_enver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg haaper han vennen din har skrevet prisen paa "reperasjonen" da, jeg mener aa huske at det vil komme toll og mva paa reperasjon av vare, mulig jeg husker feil? Eller hva?

 

Men uansett en reperasjon trenger ikke aa koster mer enn 150kroner.

 

Frankie

Singapore

 

BTW: GTS/MVA her i Singapore er "kun" 5%, tror Malaysia er enda lavere.

Lenke til kommentar

Det kan ofte være en god del å spare på å kjøpe fra utlandet ja. Jeg har en kompis i USA som jeg stoler på, og han handler ofte inn deler for meg til nye maskiner. Ting som CPU, RAM og andre mindre komponenter er ofte å få tak i til mye lavere pris, til og med inkl. moms. Når han i tillegg da sender det som gave, og det er en fair sjanse for at den går igjennom, så blir det lett litt besparelser =)

 

Ufordelen er jo selvfølglelig "tap" av support/retur osv. Siden det blir uttrolig tungvindt å returnere varene (dog ikke umulig). Jeg ville ikke annbefalt til andre enn dem som vet at de ikke trenger support. Det hjelper også mye om du har en til å kjøre en raskt defekt-test på varene før de sendes. Sånn sett er jeg veldig heldig med kameraten min, så slipper jeg muligheten av å få en defekt stikke RAM f.eks.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen har nå fått delene og prøver pcen. Siden mor mi har fått låne den en stund nå (med gamle komponenter), virker selvfølgelig ingenting og en formatering er på sin plass.....

 

Har ett eller annet problem med pcen og er stygt redd for at det kan være ett eller annet galt med de komponentene jeg har kjøpt. Prøver 3DMark05 og får:

 

Machine Check Exception: Error Message: STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)

 

Dette skjer under test nummer 3 og under cpu testen. Har også prøvd å spille, men da restarter bare maskinen seg. Har lest litt ang problemet og det ser ut til at det kan være en drøss årsaker til dette. Jeg har sterk nok PSU, det har jeg sjekket (og jeg har sett inn strøm til kortet). Kjører Forceware 66.93, men har også prøvd andre versjoner. Har også vært innom bios og prød ut forskjellige funksjoner.

Vill lissom ikke innse at dette kan være et hardware problem. Har noen der ute et forslag til hva jeg kan prøve ut?

 

Jeg bruker:

Asus A7N8X-E Deluxe

XP 3200+

BFG Geforce 6800 GT OC

 

Hjelp værsåsnill!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...