-Logos- Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei. Har et stort problem med virus / orm her. Maskinen vil hele tiden koble seg på internett mot microsoft.com, jeg har ikke mulighet til å åpne oppgavebehandlig, når jeg trykker ctrl + alt + del skjer det ingenting. Når jeg prøver msconfig forteller pc'en meg at filen er i bruk og kan ikke åpnes. hvordan skal jeg få fjernet dette? Norman anti-virus finner ingen ting på maskinen. Maskinen har win xp Home Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Prøv å re-installer XP, og hvis det fortsetter så burde du formatere... Lenke til kommentar
Løve Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Gå inn i sikkerhets modus. Trykk F8 etter POST skjermen(Det er hovedkortprodusentens logo e.l.) og velg sikkerhetsmodus. Så fjerner du filen da, Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Problemet er at je gikke hvet hvilke fil dette dreier seg om Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Du har mest sansynlig fått erkezB, og mot den finnes patch på symantec, men den har mest sansynlig skadet systemfiler på maskina di. Maskina mi ble ikke frisk før jeg lavformaterte begge harddiskene mine. Håper for din del at jeg tar feil, men symtomene ligner. Endret 18. august 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det kan være en rekke virus som forårsaker dette. Les dette for meg info: http://www.mvps.org/sramesh2k/ToolsQuit.htm Der har du ett verktøy som kan hjelpe deg i slike tilfeller. Jeg har ikke testet dette selv så jeg garanterer ikke at det virker. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Note: Make sure that you rename them to a completely different name (so that the filename does not contain the string "Task", "Regedit", "MSConfig". Why? See W32.Erkez.B@mm Quote fra linken! Det var den jeg hadde, men jeg fikk den en dag etter at den var oppdaget og derfor var det ikke så mye som funka for meg samt at etter en reboot kunne jeg ikke logge på nett ettersom jeg har telenor ADSL med pålogging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå