Dandor Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Halloen I det siste har jeg hatt en stor trang til å lære et programmerings språk. Jeg har selv ikke noen erfaring med coding men er veldig villig til å lære Målet mitt er vell å lage små program/spill mest til Win. Det hadde også vært kjekt med noen linker til tutorials/bøker som jeg kommer til å trenge MvH Area 51 Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Du trenger bare Python, hihi. Det finnes masse auksiliære fasiliteter til hjelp med å lage spill med Python også, PyGame f.eks. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Så C++ er ikke tingen? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Python er enklere, spesielt å begynne med. C++ er ett av mange språk, en god grunn til å lære det er at det er svært utbredt, og potensielt viktig i en profesjonell situasjon. Grunnprinsippene er det som teller når du starter dog, ikke detaljer ved ulike språk. Python bør heller ikke gi deg noen plagsomme uvaner (bortsett fra at du blir litt godt vant kanskje). Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg begynte med VB og det er jeg glad for. Huff og huff de c++ bøkene er tunge Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det er værre stress å få VB til å kjøre like godt og raskt som C++ på alle platformer... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det er værre stress å få VB til å kjøre like godt og raskt som C++ på alle platformer... C++ er kansje litt raskere ja, men hva mener du med bedre? Kjøre et program bedre? Alle platformer? Jeg har ikke hatt noe problem enda. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 trodde ikke novell, beos osv... var kompitabelt med VB, kanskje my bad Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 java. bruk eclipse : http://www.eclipse.org/ om det blir for tungt så er kanskje Visual Basic veien å gå ja. eller kanskje scriptspråk, enkle websider i php eller no. ditt største problem blir vel å forstå objektorientering, da er det greit å begynne med noe som ikke må ha det først. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Nå er ikke Novell og BeOS-kompabilitet noe folk flest bør bekymre seg over... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Nei, men det var eksempler ^^ Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg sier som en før, Python Videre vil jeg si http://www.ibiblio.org/obp/thinkCSpy/ Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Dette spørsmålet er stilt tusen ganger, prøv å søk på forumet, da får du også mange flere svar. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg sier som en før, Python Videre vil jeg si http://www.ibiblio.org/obp/thinkCSpy/ Najs side i grunn, sånn etter å ha bladd litt lett og ledig igjennom tror jeg det derre kan være en likesågod plass å starte som mange andre.. Python er ikke noe dumt språk å starte med, det er ganske anvendbart, og svært portabelt, pluss at alt du måtte lære deg i Python stort sett går greit å ta med seg til hvilketsomhelst språk senere, nesten iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå