Gå til innhold

Bush AWOL vs. Kerry in Cambodia

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Har ikke dette vært diskutert før?

Noen som fortsatt bryr seg?

Ehm, ettersom Kerry in Cambodia saken er helt ny... Så nei, det har aldri vært tatt opp her på forumet.

Kerry talte til senatet i USA i 1986, hvor han sa at han var i Cambodia på 1. juledag i 1968, og han sa dette fordi han skulle protestere at presidenten (Johnson) sa at ingen amerikanske soldater var i dette landet på denne tiden. Men det var ikke Johnson som sa det, det var Nixon, men Nixon sa det i 1971...

Problemet er at Kerry ikke var i Cambodia 1. juledag, og han var kanskje aldri der i det hele tatt i sine 4 måneder i Vietnamkrigen.

Kampanjen hans har måttet innrømme at han ikke var der 1. juledag, og har sagt at han skal ha vært innom Cambodia minst en gang utover vinteren 1969.

Fremover slipper ikke Kerry løs sine militærrapporter osv.

Når anklager kom om at Bush hadde vært AWOL tidlig på 1970-tallet, så tok pressen helt av med det. Michael Moore kalte han en desertør, og en demokratisk senator sa noe lignende. Det førte til det som mange av dere kjenner til, en GIGANTISK pressesak om dette her, hvor Bush måtte ut med sine dokumenter osv.

Nå når det har faktisk blitt bevist at Kerry ikke var der han sa han var, og kampanjen hans har innrømmet det på en "spin"-aktig måte ("eh, vel, han var 'nær' Cambodia...), så har media fullstendig ikke tatt dette opp i det hele tatt.

Kerry løy til senatet i 1986, dokumentert og bevist, og kampanjen hans har måttet innrømme dette.

Men neida. Pressen er visst ikke interessert. Hvorfor? Fordi da er Kerry en løgner (quel surpris!) og da synker hele båten hans før november. Men Bush og AWOL historien! Den var sak nr. 1 i flere uker, og hadde mange førstesiders oppslag i diverse store aviser.

Er det virkelig noen som tør å si at den amerikanske pressen ikke er "liberal"??

Dette er nok en gang et bevis på det.

Hvis dere vil lese bakgrunnsinformasjonen om dette, og dokumentene om hva Kerry sa, osv. så kan dere ta dere en tur på www.instapundit.com for der har han tatt bilde av dokumentet hvor det står hva Kerry sa i 1986. Han skal ha også sagt noe lignende i 1971 tror jeg...

I andre nyheter, en demokratisk politiker som heter Harkin har kalt Dick Cheney for en feiging fordi han ikke dro til Vietnam, mens han har selv løyet om å ha vært i Vietnam flere ganger......

Tror demokratene sliter litt....

Lenke til kommentar
Ehm, ettersom Kerry in Cambodia saken er helt ny... Så nei, det har aldri vært tatt opp her på forumet.

Ja, da så.

Kampanjen hans har måttet innrømme at han ikke var der 1. juledag, og har sagt at han skal ha vært innom Cambodia minst en gang utover vinteren 1969.

Fremover slipper ikke Kerry løs sine militærrapporter osv.

Det burde han så absolutt gjøre. Men samtidig er det mange militære operasjoner som aldri blir dokumentert fordi de er ulovlige. Slikt foregår nok i de fleste vestlige land. Men, men, denne saken vet jeg fint lite om.
Men neida. Pressen er visst ikke interessert. Hvorfor? Fordi da er Kerry en løgner (quel surpris!) og da synker hele båten hans før november.
SURPRISE [syrpriz] n.f. -- XVI; "impôt extraordinaire" XII; de surprendre -> prendre* (encadré) ... 4. Ce qui surprend ; chose inattendue. Ces régions inexplorées "pleine de dangers neufs, de surprises"(Gide)

Ergo: "Quelle surprise !"

Er det virkelig noen som tør å si at den amerikanske pressen ikke er "liberal"??

Mange av de store amerikanske avisene har tatt selvkritikk for deres dekning av Irak-konflikten. Det er da i hvert fall noe.

Lenke til kommentar
Denne valgkampen blir bare bedre og bedre. Her er det ikke snakk om saker, men tomme valgløfter, svada, flesk og krangling om hvem som var hvor når.

Tross alt bedre enn i dine drømmeland hvor begrepet "valg" er ukjent.

I mitt drømmesamfunn er det valg annethvert år, og de man velger har faktisk makt.

Lenke til kommentar
Denne valgkampen blir bare bedre og bedre. Her er det ikke snakk om saker, men tomme valgløfter, svada, flesk og krangling om hvem som var hvor når.

Amerikanere er konsumenter og politikerne markedsføres på samme måte som såpe og leskedrikker. Det fungerer best der borte.

Lenke til kommentar
Hvis det er det du mener bør du vurder å skifte avatar, lett å misforstå deg.

Hvorfor skal din ignoranse avgjøre hvilke avatarer folk skal ha? Skal jeg ut i fra din avatar ta for gitt at du ville arrangert ulovlig eksport av våpen og våpenteknologi til en stat din egen regjering betraktet som en fiende, brukt pengene fra denne handelen til å finansiere den ene siden av en borgerkrig i et tredje land og så løyet om det overfor din egen nasjonalforsamling?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

:!: Genialt.

Politikk har nesten alltid dreiet seg om slike ting da...

Men seriost, nar Kerry skal bygge opp hele kampanjen hans rundt at han er veteran fra Vietnam, sa suger det litt for han at han loy om en del ting... Men gamle Kerry trodde nok ikke at dette kom til a bli avduket...

Men samtidig er det mange militære operasjoner som aldri blir dokumentert fordi de er ulovlige.

Ehm, jeg tror de fremdeles blir dokumentert, men det er nok sa hemmelig.

Ergo: "Quelle surprise !"
Uff, trenger a forfriske meg pa fransken min, har ikke hatt noe fransk siden... 2001...

Mange av de store amerikanske avisene har tatt selvkritikk for deres dekning av Irak-konflikten. Det er da i hvert fall noe.

Ja, i duren "uff, vi ble lurt til a stotte Bush sin sak fordi Demokratene sa akkurat det samme for krigen begynte, dermed trodde vi at vi var pa riktig side av saken, men nar Demokratene bestemte seg etter krigen at alt var bare tull, sa matte vi selvfolgelig vaere pa deres side, og na er vi av den mening at vi ble lurt av Bush, akkurat som alle andre Demokrater sier... :) "

Anyways, denne saken har provd a sprekke seg gjennom til massemedia, men den har fremdeles ikke kommet frem... Tror nok man ma vente lenge (om ikke FOREVER) pa at en journalist eller noe skal sporre Kerry "were you in Cambodia on Christmas Day in 1968?"

Lurer pa hva han ville svart. :!:

Lenke til kommentar
Sjekket ut www.freedomalliance.org olet.

Hva vil du oppnå med å lenke til en ultrakonservativ organisasjon stiftet av Oliver North? Noen spesiell artikkel der du vil trekke frem som et forsvar av ditt mildt sagt interessante syn på virkeligheten? I så fall får du spesifisere URLen nærmere. Tror ikke jeg klarer å lese stort mer sprøyt som dette uten å stå i fare for å gulpe opp mitt siste måltid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...