Gå til innhold

Et bra barebone system

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg et barebone system som jeg skal ha en AMD 64 3200+ i.

Så har jeg tenkt å sette inn et Ati Radeon 9800 Pro med tiden, men foreløpig skal jeg ha det gamle gode Ati Radeon 9500 Pro kortet.

Noen som kan hjelpe meg å finne den perfekte barebone med AMD64 3200+ og et Ati Radeon 9800 Pro kort som er bra?

Jeg har 1024mb ddr PC3200 Geil Golden Dragon som burde holde? eller?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geil-RAMen din burde holde fint den! du får ikke utnyttet Dual-DDR på Socket 754 da, men det er jo ikke så veldig stort tap. Jeg sitter selv med 2x512MB Geil Ultra på Socket 754, og de stortrives godt.

9800pro er et flott kort, og gir veldig mye for pengene, men du har ikke lyst på x800pro da? Koster riktignok 1500-1600,- mer, men gir klart ytelseshopp. Du har jo allerede 9500pro, så da er ikke forskjellene så veeldig stor til 9800pro. Også finnes det jo GF 6800-serien da, men de er det kanskje ikke plass til i en liten Barebone. Men det vet nok wh1te mer om!

Hva annet av hardware tenker du å putte i kassa da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Også finnes det jo GF 6800-serien da, men de er det kanskje ikke plass til i en liten Barebone. Men det vet nok wh1te mer om!

De kan trøkkes inn de også skal du se. Skal ha meg et selv om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar
Du har jo allerede 9500pro, så da er ikke forskjellene så veeldig stor til 9800pro.

Du sier jo egentlig noe der. Leste nettopp en del tester og la merke til det selv. Så jeg tror jeg skal kjøpe Barebone og CPU først nå. Så venter jeg litt, evt. hører med wh1te om hvordan det gikk med GF6800 i boksen. Er det helt sikkert at det er plass til et Ati x800 kort inni denne maskina? (Hvis jeg har forstått det rett at de er litt mindre enn GF6800)

Hva annet av hardware tenker du å putte i kassa da?

Jeg har den Geil rammen.

Så har jeg en Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM som også skal inn der.

Så har jeg en Aopen CD-RW 52x.

Til lagring så bruker jeg for det meste filserver'n min.

Dette blir vell en temmelig bra maskin når jeg har fått oppgradert skjermkortet også?

edit: skrivefeil

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Jeg har etter en stund med litt søk og slik etter barebones til AMD64 og slikt har jeg funnet ut at denne som er nedenfor er den beste i sin klasse. Grunnen til dette er fordi den har 250gb på chipset istedenfor 150gb som det er på det andre oppsettet satt opp ovenfor. Så har jeg valgt en annen prosessor pga økonomiske grunner. Så skal jeg klokke den opp til 3200+ senere! :thumbup:

soleq3801a.jpg

Denne Soltek EQ3801A & en AMD64 3000+ 512kb tray

Noen som har personlige erfaringer med denne barebonen?

Håper på positive/negative tilbakemeldinger på dette!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
den har 250gb på chipset istedenfor 150gb

Ingenting som heter 150 GB.

Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

Nforce3 150/AGP/Lan/S-ATA/LYD

Der er det markert med bold at det er noe som heter 150. Eller tar jeg feil? :shrug:

Spiller du dum :shrug:

Er ikke integrert GB-lan på nForce 3 150.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...