Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor ADSL (HVA ER GALT?!)

Anbefalte innlegg

Hei. jeg vet ikke åssen jeg kan forklare problemet mitt, men INTERNETTEN MIN ER "/(#¤&"#¤

jeg må restarte pcen min, skru av og på modeme, skjekke at nettverkskablen min er inne og styre i 5 minutter HVER gang jeg skal skru på internett. Jeg har telenor adsl 712 mbit linje. Det eneste som kommer når jeg skal logge på er : Pcen svarer ikke eller noe. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre! noen råd? :cry:

tusen takk

JamesT

P.s om jeg har glemt noe, så er det bare å spørre om det, så kan jeg kanskje svare =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har har WinXP så må du sette opp koblingen manuelt, og ikke bruke CDen som følger med.

Hadde det samme problemet, men ordnet seg når eg gjorde det ;)

Du kan fint bruke cd`n som fulgte med. Men du MÅ ikke bruke den. Var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg pratet med teknisk support ang noen problemer.

Lenke til kommentar
Hvis du har har WinXP så må du sette opp koblingen manuelt, og ikke bruke CDen som følger med.

Hadde det samme problemet, men ordnet seg når eg gjorde det ;)

Du kan fint bruke cd`n som fulgte med. Men du MÅ ikke bruke den. Var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg pratet med teknisk support ang noen problemer.

Ja, du kan godt bruke den, men det var då eg fikk de samme problemene som JamesT^! Internett funket en dag, men så funket det ikke en annen dag, og sånn holdt det på...

Lenke til kommentar

Hva slags Modem har du?

Er det et Topcom Modem?

Hadde et topcom modem en gang som jeg fikk fra telenor, men etter et par uker begynte internetten min og oppføre seg ganske ustabilt, så jeg ringte inn til Telenor og forklarte problemet, og de trudde det var modemet som var ødelagt.

Så det sendte meg et nytt speedtuch modem.

Så nå funker alt helt TOPP :yes:

BoGgE

Lenke til kommentar

Se på modemet, her kan det meste feilsøkes.

Lyser lampen DSL?

nei?

ikke kontakt med sentral/splitter koblet feil

Lyser lampen LAN

nei?

Det er noe med nettverket (kabler/nettverkskort/plugger sjekkes)

Lyser power?

nei?

sett i strømmen

Du kan prøve med en annen maskin også og så tror jeg du må ringe telenor

Lenke til kommentar

trykk på start i windows skriv cmd i Run feltet, skriv Ipconfig /release og vent en stund. Skriv ipconfig /renew og vent til det kommer opp adresser, lukk cmd vinduet og prøv internett.

Hvis det ikke virker kan du prøve å kutte strømmen til modemet en stund og reboote PC'n

Lenke til kommentar

Lykke til, jeg håper det virker...Har alltid virket når jeg hadde ADSL og linjeproblemer med Bluecom.

for å se om du har den miste antydning av kontakt med nettet kan du prøve å skrive ipconfig å så ping "gateway ipadressen du fikk opp" -t og trykke ctrl-C etter en stund, i det cdm vinduet du får opp ved å skrive cmd i run/kjør fra startmenyen. Skal komme masse meldinger som bekrefter om signalet ble bekreftet eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...