Jimstar Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei. jeg vet ikke åssen jeg kan forklare problemet mitt, men INTERNETTEN MIN ER "/(#¤&"#¤ jeg må restarte pcen min, skru av og på modeme, skjekke at nettverkskablen min er inne og styre i 5 minutter HVER gang jeg skal skru på internett. Jeg har telenor adsl 712 mbit linje. Det eneste som kommer når jeg skal logge på er : Pcen svarer ikke eller noe. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre! noen råd? tusen takk JamesT P.s om jeg har glemt noe, så er det bare å spørre om det, så kan jeg kanskje svare =) Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Ehh...har du ringt Telenor og forklart problemet for de? Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Nei Jeg har bare det som siste utvei! fordi hvis noen av dere flinke mennesker kan hjelpe meg, så kan jeg forklare litt nærmere =D Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg har telenor adsl 712 mbit linje. Prøv å ring telenor? Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 har du riktig kabel? kobla riktig i modeme? har d funka før? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hvis du har har WinXP så må du sette opp koblingen manuelt, og ikke bruke CDen som følger med. Hadde det samme problemet, men ordnet seg når eg gjorde det Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 ALT ER RIKTIG :O det er det som er så rart. men etter at jeg har styrt litt så funker det.. bad connection? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hvis du har har WinXP så må du sette opp koblingen manuelt, og ikke bruke CDen som følger med. Hadde det samme problemet, men ordnet seg når eg gjorde det Du kan fint bruke cd`n som fulgte med. Men du MÅ ikke bruke den. Var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg pratet med teknisk support ang noen problemer. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hvis du har har WinXP så må du sette opp koblingen manuelt, og ikke bruke CDen som følger med. Hadde det samme problemet, men ordnet seg når eg gjorde det Du kan fint bruke cd`n som fulgte med. Men du MÅ ikke bruke den. Var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg pratet med teknisk support ang noen problemer. Ja, du kan godt bruke den, men det var då eg fikk de samme problemene som JamesT^! Internett funket en dag, men så funket det ikke en annen dag, og sånn holdt det på... Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hva slags Modem har du? Er det et Topcom Modem? Hadde et topcom modem en gang som jeg fikk fra telenor, men etter et par uker begynte internetten min og oppføre seg ganske ustabilt, så jeg ringte inn til Telenor og forklarte problemet, og de trudde det var modemet som var ødelagt. Så det sendte meg et nytt speedtuch modem. Så nå funker alt helt TOPP BoGgE Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 det kan hende at alt dette er pga 712mbit hehe Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Se på modemet, her kan det meste feilsøkes. Lyser lampen DSL? nei? ikke kontakt med sentral/splitter koblet feil Lyser lampen LAN nei? Det er noe med nettverket (kabler/nettverkskort/plugger sjekkes) Lyser power? nei? sett i strømmen Du kan prøve med en annen maskin også og så tror jeg du må ringe telenor Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 trykk på start i windows skriv cmd i Run feltet, skriv Ipconfig /release og vent en stund. Skriv ipconfig /renew og vent til det kommer opp adresser, lukk cmd vinduet og prøv internett. Hvis det ikke virker kan du prøve å kutte strømmen til modemet en stund og reboote PC'n Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Ok =) takk. Jeg skal prøve det siste rådet. og hvis det ikke funker da, ringer jeg 05000 JamesT Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Lykke til, jeg håper det virker...Har alltid virket når jeg hadde ADSL og linjeproblemer med Bluecom. for å se om du har den miste antydning av kontakt med nettet kan du prøve å skrive ipconfig å så ping "gateway ipadressen du fikk opp" -t og trykke ctrl-C etter en stund, i det cdm vinduet du får opp ved å skrive cmd i run/kjør fra startmenyen. Skal komme masse meldinger som bekrefter om signalet ble bekreftet eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå