Gå til innhold

Hvem burde jeg velge, Talkmore eller Mobyson?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på hvilken av operatørene jeg burde velge. :hmm:

 

Prisene er viktige og jeg ser at mobyson har billigere startpris, men 8 øre mer i minuttpris. GPRSprisene til Talkmore ser ut til å være nesten det dobbelte av det mobyson har. Tror netcom har billigere gprs enn talkmore?

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt mobyson omlag en mnd, og jeg er ganske så fornøyd.

Eneste problemet har vært at når jeg betalte med nettbank, så ble ikke saldoen oppdatert, men jeg sendte mail til mobyson om dette, og dette ble rettet på iløpet av kvelden.

 

Føler at jeg får mer for penga nå, og overgangen fra telenor har vært positiv! :)

 

(Vet ikke om jeg er en av de "Heldige" eller om Mobyson faktisk har god kundeservice, men jeg vil anbefale mobyson)

Lenke til kommentar
GPRSprisene til Talkmore ser ut til å være nesten det dobbelte av det mobyson har. Tror netcom har billigere gprs enn talkmore?

litt OT, men netcom tar 50 kr for de første 500 kB og så tar de 15 kr pr MB etter det.

 

Jeg ville gått for talkmore, men det er bare magefølelsen min som sier det. Selv har jeg valgt www.onemobile.no siden jeg blir stressa av å ha kontantkort (tenk å ikke ha mer penger igjen og så mååå en bare ta en telefon!)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig gprs?

Du har kanskje hørt om WAP?

 

- GPRS er et alternativ der du betaler for det som lastes ned til din mobiltelefon. Med GPRS slipper du tellerskrittene.

 

- GPRS er et veldig billig alternativ, med tanke på at det ikke er store greiene du laster ned under surfing.

 

- GPRS gjør det også raskere å surfe med mobilen.

 

GPRS kan også brukes til andre ting som surfing. Blant annet Push To Talk (PTT) som er en walkie talkie-funksjon.

 

EDIT: Nå svarte jeg kanskje på hva det brukes til, og ikke hva det er. Men fikk du svaret på det du lurte på? :p

Lenke til kommentar

Og det betyr:

GPRS ,General Packet Radio Service

En GSM-dataoverføringsteknologi som brukes til å overføre og motta data i pakker. GPRS gir mulighet til å ha en permanent tilkobling mellom den trådløse enheten og nettverket.

 

Og du har også:

E)GPRS, Enhanced Data Rates for Global Evolution

EDGE-pakkeoverføringsnettverk er raskere enn GPRS-nettverk (General Packet Radio Service). EDGE er også kjent som (E)GPRS (Enhanced General Packet Radio Service).

 

Betaler altså bare for overført datamengde. Er normalt mye billigere enn minuttpris.

Og...om du er helt ukjent med dette, så kan du altså bl a, surfe på visse int.nettsider med mobilen....

 

Men dette ver vel litt utenfor denne trådens emne....så...

 

Tilbake til operatørene vi snakker om....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
kan jo ikke klage på supporten til TalkMore heller, aldri ventet mer enn 1 minutt på å få snakke med en over telefon, og de er hyggelige og behjelpelige!

... og de har faktisk telefonsupport. Det er mer enn hva mobyson har.

Men hvis du sender en e-post til Mobyson merker du fort at de kanskje ikke trenger det. I tillegg er e-post gratis.

Hvor fort Talkmore svarer på e-post vet jeg ikke, men de har jo igjen telefonsupport.

 

Dilemma ;)

 

 

 

Men Talkmore sliter med ordelings-feil på hjemmesiden:

SMS mottaks kvittering 0,43

*Ler så jeg nesten faller av stolen* :!:

 

---

EDIT:

| TalkMore prinsippet |

---

 

Selv vet jeg ikke hvem jeg ville valgt, men det skal sies Mobyson har jo hatt litt oppstarts-problemer.

Lenke til kommentar

Har sendt e-post til Talkmore 2 ganger. Første gangen svarte de etter knapt et døgn og andre gangen etter vel et døgn. Ikke så verst vel, med tanke på at de har mye å gjøre etter den siste prisnedsettelsen.....

 

Og.....Da har jeg bestilt 2 Talkmorepakker i dag tidlig!!!

 

Ellers er det mulig at jeg ikke er en kløpper i norsk rettskriving, men....

Hva er galt med:

 

"SMS mottaks kvittering 0,43"

 

Skjønte ikke hvorfor ovenstående ler av det, men forklar gjerne....

Er ikke dette riktig da, når man mottar kvittering når mottaker har mottatt???

 

Betyr hvertfall at det koster det samme å sende der....som å motta kvittering.

Lenke til kommentar
Men Talkmore sliter med ordelings-feil på hjemmesiden:

---

Selv vet jeg ikke hvem jeg ville valgt, men det skal sies Mobyson har jo hatt litt oppstarts-problemer.

Det kan nok hende det ikke bare er Talkmore som sliter med grammatikken :tease:

 

Hva er f.eks. "ordelings-feil"? En feil pga. "ordelinger"? Eller er det muligens orddelingsfeil du snakker om? :p Og hvorfor dele ordet "oppstarts-problemer" når det fungerer greit med oppstartsproblemer?

 

 

Skal man "ta" noen for skrivefeil og andre feil, så bør man jo også sørge for at man selv har rett :)

 

 

 

PS: Dette innlegget er ment på en humoristisk måte :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...