Gå til innhold

Trådløst nettverk (NTNU) E556G

EirikO

Anbefalte innlegg

Prøvde å få tilgang til det trådløse nettet på NTNU i dag.. Det var visst ikke så lett.. hva må jeg gjøre? Fikk ikke opp noen nettverk... Trodde jeg skulle få opp nettet automatisk? Må jeg aktivere nettverkskortet eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettet skal finnes av klientprogrammet ditt. Men du må ha Cisco sin VPN programvare som du enten får av orakel kontoret, eller kan finne på noe som heter progdist. Du må da bruke vpn programvaren for å få tilgang til omverdenen når du kobler til via trådløst. Du skal da bruke brukernavnet og passordet du har fått av ntnu.

Lenke til kommentar

Mer info om oppsettet har du her:

http://infoweb.ntnu.no/oppringt/vpn/vpnwindows.html

Ellers så anbefaler jeg at du sjekker at du har det nyeste at det nye av drivere til trådløskortet. Har vært borti et par tilfeller hvor folk med den maskinen ikke har funnet nettet, eller at nettet har dødd når vpnklienten har blitt starta.

Hvis problemet er at den ikke finner nettverket 'ntnu' kan du prøve å gå på egenskaper for trådløstilkoblingen, og sette opp at den automatisk skal koble seg til et nettverk med SSID 'ntnu'.

Hvis du fortsatt ikke får det til å funke, kan du ta en tur på Orakelkontoret, så kan vi ta en titt på det :)

Endret av Tosh
Lenke til kommentar

Jeg har vpn-klienten, og den virker fint hjemmefra.. (Kommer inn på mitt område på lokalnettet til NTNU)..

Men jeg får ikke opp noe som helst om trådløst nettverk når jeg skrur på maskinen..

Noen som vet hvor jeg kan finne de nyeste driverene? Hvis dette kan hjelpe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...