EirikO Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Prøvde å få tilgang til det trådløse nettet på NTNU i dag.. Det var visst ikke så lett.. hva må jeg gjøre? Fikk ikke opp noen nettverk... Trodde jeg skulle få opp nettet automatisk? Må jeg aktivere nettverkskortet eller noe sånt? Lenke til kommentar
knut Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Nettet skal finnes av klientprogrammet ditt. Men du må ha Cisco sin VPN programvare som du enten får av orakel kontoret, eller kan finne på noe som heter progdist. Du må da bruke vpn programvaren for å få tilgang til omverdenen når du kobler til via trådløst. Du skal da bruke brukernavnet og passordet du har fått av ntnu. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Mer info om oppsettet har du her: http://infoweb.ntnu.no/oppringt/vpn/vpnwindows.html Ellers så anbefaler jeg at du sjekker at du har det nyeste at det nye av drivere til trådløskortet. Har vært borti et par tilfeller hvor folk med den maskinen ikke har funnet nettet, eller at nettet har dødd når vpnklienten har blitt starta. Hvis problemet er at den ikke finner nettverket 'ntnu' kan du prøve å gå på egenskaper for trådløstilkoblingen, og sette opp at den automatisk skal koble seg til et nettverk med SSID 'ntnu'. Hvis du fortsatt ikke får det til å funke, kan du ta en tur på Orakelkontoret, så kan vi ta en titt på det Endret 18. august 2004 av Tosh Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Jeg har vpn-klienten, og den virker fint hjemmefra.. (Kommer inn på mitt område på lokalnettet til NTNU).. Men jeg får ikke opp noe som helst om trådløst nettverk når jeg skrur på maskinen.. Noen som vet hvor jeg kan finne de nyeste driverene? Hvis dette kan hjelpe... Lenke til kommentar
hce Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Du har vel intel wlan kort, så prøv å installer siste driver: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...al&submit=Go%21 Har du problemer med å finne nettverket, dhcp eller vpn så kan du spørre orakelkontoret Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det enkleste du gjør er å stikke opp på orakel-kontoret og late som du er totalt analfabet. Fikk det faktisk til uten å gjøre dette, men har en del folk i klassen som som har gjort nettopp dette. Uten å nevne navn, ikke sant MORTEN T.? Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) hey! *notere* Endret 19. august 2004 av Tosh Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Det som skulle til var å laste ned nye drivere og legge inn disse.. Da dukket nettverket opp, med flott forbindelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå