Gå til innhold

Tastatur og Bios fungerer ikke, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

I dag tidlig satt jeg foran pcen og surfet. Jeg skrudde den av, veltet et glass med eplejuice over tastaturet og over diverse ledninger. Alle ledningenen hadde sånn plast rundt seg, og jeg traff et adatpeter. Ikke noe mer skjedde. Når jeg da skulle skru på pcen når jeg kom hjem, så fant ikke pcen tastaturet. JEg har vært borti dette før, og da var det bare en restart som trengtes. Men det fungerte ikke, jeg har linux som øverste valg i Grub, og dermed gikk jeg inn i linux for å se om det gikk å koble til tastaturet der. Det fungerte ikke, siden den da hadde funnet printeren min, som da har vært der hele tiden. Jeg resatte bios, for å se om det skulle hjelpe, men da kom det opp på boot screenen: Cpu: Atlhlon: 1100 Mhz (selc om jeg har en amd 2500)

CMOS checksum error - Loading defaults

Press f1 to continue (men jeg har ikek noe tastaturt som funkerså jeg kan trykke.)

Og ja, jeg har prøvd å resete bios flere ganger.

Jeg har et logitch Cordless desktop pro og abit nf77

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første sist:

At den detekteres som Athlon 1100 er fordi fsb er satt til 100 MHz, en standardinnstilling som brukes når cmos er tilbakestilt.

"Cmos checksum error" betyr bare at du ikke har lagret noen innstillinger i cmos, og at den bruker standardinnstillingene. Dette går vekk når du går inn i bios og velger "save".

Så til keyboardet: høres ut som om du kanskje har drept noen kretser i det, du kan jo prøve å åpne og tørke det, men setter 10 kroner på at du trenger et nytt.

Hva mener du med "jeg traff et adapter" ? Til hva da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...