Gå til innhold

ATI® Mobility™ RADEON™ 9800 256MB

Bretleon

Anbefalte innlegg

hei igjenn.

Jeg går å sikler på en bærbar med dette skjermkortet, men jeg har ikke noe spesielt lyst på Dell ( de er så store , og bråker )

Så jeg lurer på om det er noen som vet når disse kortene kommer i multicom`s sine , og tillsvarende maskiener??

September, Oktober November Desember, neste år?

edit:

Jeg leste en test på Toms Hardware, hvor 9800 kortet fikk 36.7 "poeng" mens

9700 kortet fikk 33.3 er det ikke så stor foskjell alikvel da eller ? (FarCry)

men et annet sted var det fikk 9800 kortet nesten dobbelt så mange poeng, (Doom3)

Kjør debatt!

Endret av Bretleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra de hygglige folka på mutlicom:

Hei

Etter planen kommer ECS til å bruke Mobility Radeon X600 i G600 som er basert på Intel Sonoma chipset. Dette chipsetet ser ut til å bli utsatt til over nyttår.

Så per i dag ser det ikke ut til at 9800 kommer til å bli brukt, men mulig dette kan endre seg hvis X600 blir utsatt.

Kind regards,

Tron Atle Løvig

Lenke til kommentar

Vi har fått bekreftet fra fabrikken at det foreløpig er "problemer" hos ATI i forhold til temperaturen på dette brikkesettet. For å oppnå ytelse bedre enn ATI M11 (Radeon 9700) vil det være nødvendig med konstant vifte på grafikkdelen, noe som er uaktuelt. Uten vifte vil det måtte klokkes ned til ytelser som tilsvarer ATI M11 og dårligere. Elitegroup har derfor valgt å ikke bruke det inntil videre. Mest sannsynlig vil ATI M11 være det aktuelle brikkesettet frem til ATI M24 overtar i den nye G600 modellen som har Intel Sonoma brikkesett med bl.a. PCI Express. Denne modellen er tidligst i salg godt over nyttår p.g.a. forsinkelser fra Intel og vil ved lansering være i en helt annen prisgruppe enn dagens G556E modeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...