Athlon Power Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Satt her i dag sammen med gamern og skulle fikse hans gamle pentium mmx dell optiplex pc. Han hadde hele PC-en proppa med virus og ville foramtere hele shitten. Etter formateringen bestemte vi oss for og kjører inn gamle gode win95 i og med at det er det denne PC-en oppprinnelig ble designet for. Etter at win95 hadde lastet inn systemfilene som kreves av installasjonensprogrammet og etter at jeg haddegodkjent microsoft sin ikke fult så brukervennelige lisenes kom dette: Feilmelding su-0013 Den babala om noe lantastic super stor kompresjon greier. Som jeg ikke har "tror jeg" Eneste alterativ var avbryt. Så testa vi 98 den brukte 2,5 timer på og løaste in fileen som kreves av installaskjonsprogrammet og når den endlig var kommet til 100% begynnte win98 å klage over herpa cab-fil grunnet cd minne aller hardeare. jeg setter en finge å minnet "LOL". Brukte winme oppstartsdisket til å få inn dos og cdrom. Nå sitter fattern hjemme og sutret fordi han ikke får sjekka mailen sin. HVA SKAL JEG GJØRE? LINUX er uaktualt det er jo tross alt en komplett NOoB som skal bruke PC-en. BobboZ Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Ikke vet jeg hvorfor feilmeldingene dukker opp, men når du formaterte, kjørte du Fdisk for å fjerne ABSOLUTT alt..og lage ny partisjon på disken?? Og kjørte du scandisk for å feks markere ødelagte "zoner" på disken..så de ikke blir skrevet på. To tips ihvertfall. AKIRA Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har slettet hele drtitten og laget ny dos partisjon for og deretter formatere den nye aprtisjonen. Når jeg starter installasjonen fra en winme oppstartdisk sier cden at scandisk ikke kan kjøres pga dos versjon tidligere en 5.0 eller noe slikt. Kanskje noe av problemet ligger her.? Noen tips på hvordan jeg skal få igang scandisk?? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Last ned "siste dos" fra http://www.bootdisk.com eller.no. Kan også hjlpe å kopiere alle cab-filene til HD å installere herfra (min installerer da Win98 på minutter) Lenke til kommentar
Hookster Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Du brukte win98 oppstartdisk for å legge inn Win95? I så fall: Win95 støtter ikke FAT32 og tror at du bruker et eller annet partisjoneringsprogram. Last ned en bootdisk fra bootdisk.com som er gammel og som lager FAT16 disker i stedet for FAT32 Da for du inn Win95 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva med å prøve 2000 da? Regner med det er lite minne på maskinen. 64MB holder såvidt til å kjøre 2000 på, men du bør uansett ha mer ram enn det. Det koster ikke så mye for en brikke til.. Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Kjører win 2000pro på en 200mhz 32mb ram IBM pc. Den har aldri kjørt bedre hverken under 95, 98 eller 98se. (Var nok litt kjappere under 95 & 98 men stabiliteten er utrolig bra samt driverne er mye bedre.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå