Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

etter å ha sett litt rundt på mange forskjellige casemod sider, har jeg kommet fram til at jeg også har lyst til å gjøre noe med en av de "standar" viftene som er i en pc. siden jeg har en litt "rar" cpu vifte, turte jeg rett å slett ikke å demontere denne.. :blush:

men den lille Hovedkort vifta derimot, den tror jeg er litt lettere.. :)

jeg har allerede modda en del på Kabinettet mitt, og siden jeg har uv kathoder, passer det jo bra med slik Fluoriserende maling. :yes:

så da begynte jeg..

Det første jeg gjorde var å dra på Montèr, der kjøpte jeg Denne. den kosta meg 99,-

så tok jeg å skrudde ut skruene på Vifta, og fjernet den. da så det sånn ut.

Her er vifta klar til Demontering.

Det Første jeg gjorde var å fjerne klistremerket,

og etter masse slit så klarte jeg endelig å fjerne den lille hvite ringen, (tror kansje jeg herpan litt :nei: )

og Her er vifta endelig "ute av Skapet" :!: :huh:

så tok jeg den med ut til min garage (eller hvordan det nå skrives.)

og satte igang med å male, jeg burde kansje ha hatt på grunning, men men..

Her er viften etter første runde.

og Andre runde..

imens jeg ventet på at malingen skulle tørke, "rota" jeg litt rund i pc`n min, og fant Inverter`n til kathodene. og fikk jeg lyst til å spraye den også. så da gjorde jeg det :cool:

denne gangen tenkte jeg at det kansje var smart å "grunne" den, så da gjorde jeg det med en vanlig hvit lakk. vet ikke om det blir noe bedre, men håper.. :hmm:

Etter Maling.

begge disse ligger nå i garagen å tørker, skal ut å spraye på den fine grønne fargen senere.. :love:

beklager att bildene er litt uklare, men sånn ble de bare..

håper på litt tilbakemeldinger fra dere.. ;) "både ris og ros"

Mvh

The_Darkness

EDIT: fiksa link..

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki..

men jeg har også lyst til å Spraye Molex kontaktene, men de sitter jo som juling..

hadde jo vært ganske kult å gjøre det, sammen med Disse..

noen som har noen tips om hvordan jeg får ut kontaktene?

vet at det finnes en sånn ting til dette på microplex, men det er dette med lommeboken, og hadde vært fint om det kunne ha blitt gjort gratis..

Lenke til kommentar

For å få et verktøy til å demontere drevkontaktene, kan du bare ta en avbitertang og klippe av tuppen på en standard 3,5mm jackplugg. Sånn en som sitter på hodetelefoner o.l.

Du har sikkert noe sånt liggende...

Etter at spissen på jackpluggen er fjernent bruker du pluggen til å presse ut ledningene fra plasten på kontakten...

Lenke til kommentar
For å få et verktøy til å demontere drevkontaktene, kan du bare ta en avbitertang og klippe av tuppen på en standard 3,5mm jackplugg. Sånn en som sitter på hodetelefoner o.l.

Du har sikkert noe sånt liggende...

Etter at spissen på jackpluggen er fjernent bruker du pluggen til å presse ut ledningene fra plasten på kontakten...

ok.. takk Pæren..

ja da er alt ferdig, og montert..

ble ganske fornøyd selv. til tross for en del tilbakefall pga inverter`n

bilder her:

Bilde 1.

Bilde 2.

Bilde 3.

på bildene ser de ikke så "lysende" ut, men de lyser faktisk ganske bra.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...