christdi Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Hei. Jeg har laget et mysql/php system som kan opprette, endre og slette poster fra en mysql tabell. Jeg prøver å få til at posten flyttes/kopieres til en annen tabell før den slettes. Nedenfor er koden for det jeg har laget hittil. Det er tre ulike filer. Kan noen hjelpe meg med å lage en rutine/kode som kopierer hele innholdet fra en rad/kolonne til en annen tabell før kolonnen slettes ? Filen som viser alle postene og gir brukeren mulighet til å endre eller slette posten. <? echo "<h2>Klient Lista</h2>"; echo "<a href='leggtil.php'>Legg Til Job</a> | <a href='finn.php'>Søk etter bruker</a> | <a href='ferdig.php'>Ferdig Kø</a></p>"; echo "<table cellpadding=4 cellspacing=0 border=1>"; echo "<tr>"; #Gir brukeren mulighet til å sortere etter fornavn eller etternavn echo "<td bgcolor=lightgrey>Antall</td>"; echo "<td bgcolor=lightgrey><a href=index.php?order=job>Job</a></td>"; echo "<td bgcolor=lightgrey><a href=index.php?order=etternavn>Navn</a></td>"; echo "<td bgcolor=lightgrey><a href=index.php?order=inst>Institutt</a></td>"; echo "<td bgcolor=lightgrey><a href=index.php?order=rom>Rom</a></td>"; echo "<td bgcolor=lightgrey><a href=index.php?order=tlf>Telefon</a></td>"; echo "<td bgcolor=lightgrey>Endre/Ferdig</td>"; echo "</tr>"; include("connect.php"); #Lager en variabel som muliggjør sortering på etternavn eller fornavn. if(!$order) { $order="job"; } $sql_result = mysql_query("SELECT * FROM $tabell order by $order asc"); $loop = mysql_num_rows($sql_result); #Løkke som henter ut data fra tabellen for ($i=0; $i<$loop; $i++) { $myrow = mysql_fetch_array($sql_result); $fornavn = $myrow["fornavn"]; $etternavn = $myrow["etternavn"]; $inst = $myrow["inst"]; $rom = $myrow["rom"]; $tlf = $myrow["tlf"]; $innhold = $myrow["innhold"]; $job = $myrow["job"]; $klient_teller++; print("<tr> <td>$klient_teller</td> <td><a href='allinfo.php?job=$job'>$job</a></td> <td>$fornavn $etternavn</td> <td>".strtoupper($inst)."</td> <td>".strtoupper($rom)."</td> <td>$tlf</td> <td> <a href='endre.php?job=$job'>Endre</a> | <a href='sikker.php?job=$job'>Ferdig</a> </td> </tr>"); } echo "</table>"; ?> Koden som spør om bruker virkelig vil slette posten. Ser for meg at kopieringen må skje i denne filen et sted. <? include("connect.php"); if($job) { echo "Er du sikker du vil slette ?<br>"; echo "<a class=cd href=slett.php?job=$job>Ja</a> | "; echo "<a class=cd href=# onClick=window.history.go(-1) return false>Nei</a>"; } ?> Filen som inneholder slette koden <? include("connect.php"); $slett = "DELETE FROM $tabell WHERE job='$job'"; $query = mysql_query($slett) or die("Feil.<br>" . mysql_error()); echo "Posten er slettet"; echo "<br><a href=index.php>Til hovedsiden.</a>"; ?> Endret 18. august 2004 av christdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå