Gå til innhold

Garanti og service med Elitegroup & Multicom


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe en Elitegroup laptop fra Multicom, og lurer derfor på om noen har noen erfaringer når det gjelder service og garanti i forhold til henholdvis elitegroup og multicom?

 

Jeg vurderer nemlig å kjøpe en laptop fra dell i stedet, selv om man får en dårligere maskin for penga. Rett og slett på grunn av garantiordningene og at de kommer og henter maskina, osv.

 

Jeg har selvfølgelig lyst på en best mulig maskin, og derfor lurer jeg på om noen har noen erfaringer på dette området når det gjelder elitegroup/multicom.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en generell oppfattning om at Multicom er veldig hyggelige så lenge det er snakk om og kjøpre, men desto mindre hjelpsomme når det blir snakk om reklamasjon eller andre negative spørsmål....!!

 

Vil anbefale deg psdata.no eller digitalimpuls.no

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i en G556E i forrige uke, og er strålende fornøyd med den.Bestilte først hos Multicom,men tok senere og avbestilte for så å dra ned på Digital Impuls for å kjøpe der.Bra service, og kjapp til å levere maskina.

Endret av Larsis
Lenke til kommentar

Det med Dell, er vel strengt tatt ikke annet enn at du betaler en god del ekstra for at noen henter maskinen din på døra i stede for at du sender den inn.

 

Kjøpte meg en ny Elitegroup fra Mulitcom i fjor. Disken på den røk etter kort tid, jeg sendte den (kun disken, slapp å sende hele maskinen) inn til Multicom og fikk tilsendt en ny. Opplevde ikke det som noe stort problem akkurat... De har også holdt på ganske lenge og hadde vel ikke overlevd om folk ikke hadde vært fornøyd

 

Kjøpt maskinen fra Multicom du! Så lenge det er snakk om privatkjøp, har du en ganske god kjøpslov som gjerne setter garantiordninger i skyggen uansett og inntrykket mitt er at med Dell betaler du ekstra for service du ikke trenger eller som allerede er dekket godt nok i loven

Lenke til kommentar

Ut fra personlig erfaring, vil jeg sterkt anbefale deg å holde deg langt unna Multicom. Ja, vi har en bra kjøpslov, men i mitt tilfelle valgte Multicom helt å ignorere den, og kjørte en fillesak til inkasso til tross for at Forbrukerrådet mente jeg hadde rett og ville behandle saken.

 

Heldigvis var inkassobyrået seriøse (i motsetning til Multicom), og utsatte kravet til Forbrukerrådet hadde behandlet det.

 

Det morsomme var at da Multicom fikk henvendelse fra Forbrukerrådet, slik at de skjønte at Forbrukerrådet faktisk ville behandle saken, så sendte Multicom svar at det ikke eksisterte noe krav mot meg, og kontaktet inkassobyrået for å slette kravet samme dag. :p

 

De turde altså ikke å la Forbrukerrådet behandle kravet, noe som viser hvor (lite) seriøse de var.

Lenke til kommentar

Har kjøpt masse av Multicom.

Siste eg kjøpte var eit ATi Radeon 9700 kort. Etter 9 mnd brant det opp, eg sendte det inn, og fikk tilbake eit Hercules 9800 Pro uten noke diskusjon.

 

Har også sendt inn defekte harddisker, og fått tilbake større disker pga dei ikkje var i produksjon lengre. Alt har gått fint.

 

Har i den siste tida kjøp alt på Komplett, pga dei har eit større lager og sender kanskje ein smule fortere, kven veit, komplett kan være treige dei også.

 

Har no kjøp ein laptop av Multicom (ikkje komet heim endå) og det trur eg skal gå bra.

Lenke til kommentar

hente servicen til dell er jo selvsagt noe man må betale ekstra for, men det er ikke så mange kr og det er sannelig verd det :)

Min neste bærbar kommer jeg trolig til å kjøpe fra dell, på grunn av dems fine garanti ordninger.

 

Og jeg kan i alle fall ikke med handa på hjertet anbefale multicom, etter en retur sak med en mp3 spiller til dem.

Så hadde jeg vært deg, så ville jeg ha tatt dell eller hp eller noe slikt.

Hp henter også laptopene

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bærbar fra Multicom (556E). Hadde problemer med en rambrikke. Jeg sendte mail til support, og fikk straks utfyllende og godt svar som gjorde det mulig å bare sende inn den ene rambrikken, og fikk en ny i posten tre dager senere.

Alltid når jeg henvender meg til dem er de imøtekommende og hjelpsomme, og rydder raskt og proffesjonelt opp hvis det skulle være noe.

 

Jeg har ansvaret for innkjøp av datautstyr på jobb, og har begynt å kjøpe bærbare til jobben også fra Mulitcom.

 

Det er synd å høre at ikke alle har blitt behandlet på samme måte, men mine erfaringer er så gode at jeg er imponert (jeg har jobbet i bransjen i nesten 10 år, og vet mye om det generelle servicenivået). Multicom er jo også den webshopen som har aller høyest score i webshopguiden.

 

Anbefales.

 

Erik

Lenke til kommentar

noen nevnte at digital impuls også solgte disse maskinene. dette passer meg meget bra, for da trenger jeg ikke bestille over nettet, men kan kjøpe det i butikken deres i Oslo. hvis det da skjer noe galt med maskina kan jeg komme og levere den i butikken. noen som kjenner til servicen der?

 

og hvordan er batteritiden på G556E?

Lenke til kommentar

Er lite tips når det gjelder folk som lurer på hvordan div webshoper er. Ta en titt på den øverste linja, ved siden av tester, der finner du "Webshopguiden" http://www.hardware.no/webshoper/ så kan du lese diverse erfaringer.

 

Hvilken webshop ligger på første plass? Hm...

 

Jeg har personlig bare hatt gode erfaringer med multicom, har vel bestilt varer derifra i ca 4-5-6år tror jeg... Ihvertfall siden de startet.

 

EDIT: Uansett hvilken webshop du velger så vil alle ha noen "sure" kunder som har opplevd noe kjipt. Sånn er det bare.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Fikk tak i G556E i forrige uke,og har kun hatt noen små problemer med installering av drivere.Om servicen hos Digital Impuls er god eller ikke, vil jeg vel finne ut den dagen jeg får litt større problemer.

Grunnen til at jeg handlet der, og ikke hos Multicom, er at de hos D.I hadde komponentene inne, og at jeg kunne få pc'en samme ettermiddag.

Sjekket også på Webshopguiden og så erfaringene til andre kunder. Dessuten er det bedre å ha en butikk hvor du kan gå og snakke med noen "face to face", istedenfor over telefon eller mail.Sparer også porto dersom du bor i Oslo eller Trondheim, hvor D.I er lokalisert.

Endret av Larsis
Lenke til kommentar
Dessuten er det bedre å ha en butikk hvor du kan gå og snakke med noen "face to face", istedenfor over telefon eller mail.Sparer også porto dersom du bor i Oslo eller Trondheim, hvor D.I er lokalisert.

Helt enig. Er derfor jeg tror jeg kjøper fra Digital Impuls.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...