Jimmy Pop Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har en bærbar maskin med noe viktig data på. Jeg har ikke nettverkskort til den maskinen, men har USB port på den. Det har jeg også på min stasjonære pc. Er jeg da nødt til å ha en nullmodemskabel, eller kan jeg bruke en vanlig USB-kabel? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Du trenger noe slikt som dette. Dvs. hvis du ikke har et MSI hovedkort som støtter PC2PC på 1 av pc'ene. Da kan du benytte en helt vanlig usb-kabel. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 det er spes USB kabel til det formålet. vet dessverre ikke noe mer. Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 tror det finnes noe som heter usb netverkshub og noe greier Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Ja, vet om USB-hub til nettverk og USB-nullmodem-kabel, men jeg har tenkt å kvitte meg med pc'en, og 2GB på disketter var litt i meste laget. Selv om hvis jeg pakker det, kommer jeg sikkert bare opp i 1200-1500 disketter... Jeg tenkte å ikke bruke så mye penger. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Har du ikke cd-brenner på den stasjonære og cd-rom på den bærbare da? Evt. låne av en kompis? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Data skulle transporteres Fra laptop -> stasjonær... Men, nei. Har ikke CD-brenner på den bærbare, nei. Men cd-rom på begge og brenner på den stasjonære... Det blir litt omvendt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 kjøp et billig PCMCIA nettverks kort til den bærbare da.. koster ikke mer enn 200-300kr... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Enig med siste taler!! Du får Unex sitt for 368,- hos PS-data, og det er veldig bra, har testet et par av dem, og har et i daglig drift selv. Funker gjør også de der USB-greiene, men der er lite annet enn å overføre filer de er egnet til. Nettverkskortet kan brukes i lan, og støtter alle protokoller. [ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-05-02 10:57 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg bruker en SMC USB nullmodemkabel til å overføre filer mellom en stasjonær og en bærbar PC. Det var enkelt å innstallere dette, og å få det til å virke. Jeg kan kople denne til og fra uten å omstarte maskinene. Overføringshastigheten er bra. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Synes det høres greit ut, men mitt poeng er at for den prisen Komplett skulle ha for den, kan man skaffe seg et nettverkskort til både den bærbare og den stasjonære + krysset kabel. Hvis man bare skal overføre filer mellom maskinene kan man bruke netbeui-protokollel, en rask og enkel sak å sette opp. Seff kan man ille route den, men mellom to maskinen trenger man ikke det. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Hele poenget med innlegget var at jeg ville skaffe en billig metode å overføre et par GB... EN GANG! Kun en gang. Dette er et engangstilfelle, det vil si at jeg ikke ville bruke flere hundre kroner på verken nullmodemskabel, nettverkskort eller USB-nettverksHub... Men men. Nå har jeg skaffet et vanlig nettverkskort... Takker for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Habelihvafornoe? Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hvorfor setter du ikke inn harddisken til den bærtbare inn i den stasjonære og flytter info på den måten. Tror du må ha en liten adapter til ide kablen, men den koster sikkert ikke for mye. Ellers bør ikke det koste noe (bortsett fra porto) å bestille nettverkskort på en webshop og levere det inn etter bruk. Man har jo angrefristloven!! Pass bare på å ikke bryte noen forseglinger. Last heller drivere ned fra nettet. Og bruk ikke komplett.no. Jeg har nemlig aksjer der!! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Dra på elkjøp. Kjøp et USB-nettverkskort, eller et pcmcia. Overfør dataene dine. Lever kort og få igjen pengene dine hvis du returnerer nettverkskortet innen 30 dager. Det er den billigste og enkleste måten hvis du har en elkjøp-butikk i nærheten. Kjøper du USB kan du bare klage på at du ikke visste at ikke USB støtter mer enn 11 megabit selv om det står 10/100 megabit på USB-nettverkskortet(jeg har hatt et slikt som jeg fikk tilsendt fra ....or en gang) bertie Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Quote: Jimmy Pop skrev (2002-05-01 21:58):Jeg har en bærbar maskin med noe viktig data på. Jeg har ikke nettverkskort til den maskinen, men har USB port på den. Det har jeg også på min stasjonære pc.Er jeg da nødt til å ha en nullmodemskabel, eller kan jeg bruke en vanlig USB-kabel? Det absolutt billigste og enkleste hadde vært å mekke en "gammeldags" RS232 nullmodekabel... For sent nå :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå