MountainRivera Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Så hvis jeg flytter til tyskland så syns du det er greit at jeg prater i et ting uten å kunne tysk? Ja, hvis du er tysk statsborger, og har lov, synes jeg det er helt greit. Hehe Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Nei, det er jeg fullt klar over. Jeg siktet til den noe unøyanserte uttalelsen" Jeg ville ikke latt noen som er veldig dårlig i norsk styre over meg. Vitner ikke det til at man kan lite om Norge generelt?". vel.. her var det snakk om dårlig til å _snakke_ norsk Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg liker ikke at skattebetalerene skal betale for slike idiotiske varaordførere. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Byråkratiet i Norge er enormt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Byråkratiet i storselskapene er større . . . Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Byråkratiet i storselskapene er større . . . Kan jeg se de relevante dataene du bygger den konklusjonen på? Lenke til kommentar
fal Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 mk, si meg hvor mange prosent av den norske befolkningen, som er født og oppvokst i norge snakker uten feil? Til og med på reklamer ser man grove feil. Noen eksempler : "Okse lever" <- en okse som lever? nei, det er en okselever, og ikke en okse som lever. "sjoko melk" <- åååja..melken er sjoko. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 mk, si meg hvor mange prosent av den norske befolkningen, som er født og oppvokst i norge snakker uten feil?Til og med på reklamer ser man grove feil. Noen eksempler : "Okse lever" <- en okse som lever? nei, det er en okselever, og ikke en okse som lever. "sjoko melk" <- åååja..melken er sjoko. [Off topic] Jeg( )er bacon = Jegerbacon[/Off topic] Lenke til kommentar
fal Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 off topic? vel, når man kan klare seg med slike grove feil, så klarer man seg i politikken med en som ikke kan helt perfekt norsk? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 off topic? vel, når man kan klare seg med slike grove feil, så klarer man seg i politikken med en som ikke kan helt perfekt norsk? Klarer vi oss? eller går vi rundt og gjør narr av det? Det som var off-topic var min tilføyning. Det du skrev var helt OK. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 det var snakk om folk som _snakket_ dårlig norsk. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Jeg har egentlig ganske store problemer med å skjønne hva mange politikere sier, men det er ikke uttalen det kommer på. Kan vi ikke droppe disse menneskene i samme slengen? Ser for meg Norsk Språkråd med nye oppgaver: godkjenningsorgan for politikerspirer: Nr.1: "Jasså, Hasan el Habibi, du ønsker å bli politiker? Snakker du norsk?" "Ja, jai snakke nåshk lenge." "Greit, godtatt under tvil." Nr.2: "Javel, Professor Hansteen, de ønsker å bli politiker? Snakker du norsk?" " Jeg har en adekvat lingvistisk elokvens med 'de facto" oratorisk erfaring" " Beklager, du kan nok ikke bli politiker." Endret 25. august 2004 av schwami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå