Gå til innhold

Politikere med dårlig norskkunskaper.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stiller du til valg, får du jammen betale for et norskkurs PÅ FORHÅND, av EGEN LOMME.

Hvorfor det? Det jeg derimot lurer på er hvem som gidder å stemme på en person som ikke snakker bra nok norsk til å kommunisere med samfunnet vedkommende har valgt å bosette seg i. For ikke å snakke om hvilket parti som gidder å la han være kandidat.

Vi har ikke personvalg i No... Nå har man heller ikke mulighet til å stryke kandidater, bare å gi tilleggstemmer. Hvis f.eks du har lyst til å stemme SV, lar du deg stoppe av at det på sjette plass står en somalier som så vidt snakker engelsk? Jeg er redd det ikke er tilfelle.

MERK: Jeg har ingenting i mot somaliere, dette var kun ett eksempel. Tror heller ikke det er så mange somaliere i norsk politikk.

Lenke til kommentar
Språkopplæring er en del av integreringen, noe som FrP later til å ha særdeles liten forståelse for. Det er heller ikke overraskende - partiet har aldri vært opptatt av særinteresser. Partiet har heller aldri vært kjent som noen språkets bastion - dårlig norsk blant politikerne innad i partiet, forsterker igrunn dobbeltmoralismen i dette.

Gi meg et eksempel da...

Lenke til kommentar
Ser ikke hvorfor personer uten norskkunskaper skal inn i politikken. Det blir som om jeg skulle trenge meg inn på et ting i Tyskland og pratet pølsevev, eller Wienerwaltz.

Ehh, fordi de bor i landet, de bryr seg, og de har rett til det kanskje?

Så hvis jeg flytter til tyskland så syns du det er greit at jeg prater i et ting uten å kunne tysk?

Lenke til kommentar
Språkopplæring er en del av integreringen, noe som FrP later til å ha særdeles liten forståelse for. Det er heller ikke overraskende - partiet har aldri vært opptatt av særinteresser. Partiet har heller aldri vært kjent som noen språkets bastion - dårlig norsk blant politikerne innad i partiet, forsterker igrunn dobbeltmoralismen i dette.

Gi meg et eksempel da...

pressemelding_frp.jpg

Lenke til kommentar

Gi meg et eksempel da...

pressemelding_frp.jpg

Er nesten rart hvordan det ene brevet der dukker opp i alle sammenhenger... Nesten så jeg tviler på at det flere like gode eksempler..

Lenke til kommentar
Det er helt sant JoachimR, og jeg forstår godt at du begynner å lure. Det er ikke alltid lett å spa opp bevismateriale på rappen, da mange uttallelser faller muntlig, og ikke skrives "på feil" måte i mediene.

Tviler forsåvidt ikke på at andre ting finnes.. Er en del av FrP-erne som ikke akkurat ser ut som om rettskrivning er deres store mål i livet...

Men litt påfallende at den pressemeldingen er det eneste man klarer å komme opp. Martin Schanke må da f.eks. ha skrevet noe tull? ;)

Lenke til kommentar
Martin Schanke må da f.eks. ha skrevet noe tull?  ;)

Man trenger ikke å gå så langt engang. Bare se på partilederen som selv har store problemer med å ordlegge seg korrekt, selvom han til de grader forsøker på sin gammelmodige måte. Berherskelsen av objektform i en setning, er ikke hans sterke side. Hele tiden hører du ham bruke "de" når han skulle brukt "dem".

Et eksempel fra nyere tid kan være:

Vi kristne er veldig opptatt av barn. «La de små barn komme til meg», sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Muhammed kan ha sagt det samme. I tilfelle han måtte ha sagt det samme, må det ha vært «La de små barn komme til meg slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden».

Det er trist å se at mannen som fremfor alt vil se på seg selv som nasjonens og dens opprinnelige identitets talsmann egentlig ikke behersker det som er nasjonens egentlige identitet, nemlig språket.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Martin Schanke må da f.eks. ha skrevet noe tull?  ;)

Man trenger ikke å gå så langt engang. Bare se på partilederen som selv har store problemer med å ordlegge seg korrekt, selvom han til de grader forsøker på sin gammelmodige måte. Berherskelsen av objektform i en setning, er ikke hans sterke side. Hele tiden hører du ham bruke "de" når han skulle brukt "dem".

Et eksempel fra nyere tid kan være:

Vi kristne er veldig opptatt av barn. «La de små barn komme til meg», sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Muhammed kan ha sagt det samme. I tilfelle han måtte ha sagt det samme, må det ha vært «La de små barn komme til meg slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden».

Det er trist å se at mannen som fremfor alt vil se på seg selv som nasjonens og dens opprinnelige identitets talsmann egentlig ikke behersker det som er nasjonens egentlige identitet, nemlig språket.

Når du sier det, akkurat det reagerte jeg på da jeg hørte talen :D

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke latt noen som er veldig dårlig i norsk styre over meg. Vitner ikke det til at man kan lite om Norge generelt?

Det blir feil å hevde. Samtidig kan det å ikke beherske språket være vanskelig for lokaldemokratiet. I slike tilfeller er vi pliktet til å spandere opplæring - og det er her FrP-representanter befester sin partitilhørighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...