Gå til innhold

Politikere med dårlig norskkunskaper.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MANGFOLD

Mangfold på beskostning av forståelse?

Høyre har da meg bekjent en kvinnelig bystyrerepresentant fra Pakistan (eller deromkring). Men det handler litt om det at vil du gjøre noe for "folket ditt", så kan du ihvertfall gå litt inn for det, f.eks. ved å ta et norskkurs på forhånd.

Lenke til kommentar
Stiller du til valg, får du jammen betale for et norskkurs PÅ FORHÅND, av EGEN LOMME.

Unnskyld meg, men har ikke jeg sett deg støtte obligatorisk språkkurs for all innvandrere? :ermm:

Selvmotsigende til tusen.

Jo, imotsetning til FrP vil jeg sponse innvandrerkurset (det grunnleggende). Men har du vanskelig for å lære for du betale for et ekstra kurs.

I og med at det ikke er obligatorisk per i dag, er det enda viktigere at de betaler for sitt eget.

Lenke til kommentar
Vel, det er da et fint sted å begynne? Slik at menneskene som i stor grad (i hvert fall i mange av tilfellene) skal representere innvandrere i maktapparatet faktisk har det språklige grunnlaget som skal til. Dette er et viktig ledd i integreringen, vet du.

Da kan vi begynne med å ta betalt for behandlingen av asylsøknader og visumsøknader.

Lenke til kommentar
Herre. Asylsøkere pleier ikke akkurat å sitte på en pengesekk heller, da.

Ser ikke hvorfor personer uten norskkunskaper skal inn i politikken. Det blir som om jeg skulle trenge meg inn på et ting i Tyskland og pratet pølsevev, eller Wienerwaltz.

Lenke til kommentar

Språkopplæring er en del av integreringen, noe som FrP later til å ha særdeles liten forståelse for. Det er heller ikke overraskende - partiet har aldri vært opptatt av særinteresser. Partiet har heller aldri vært kjent som noen språkets bastion - dårlig norsk blant politikerne innad i partiet, forsterker igrunn dobbeltmoralismen i dette.

Lenke til kommentar
Språkopplæring er en del av integreringen, noe som FrP later til å ha særdeles liten forståelse for. Det er heller ikke overraskende - partiet har aldri vært opptatt av særinteresser. Partiet har heller aldri vært kjent som noen språkets bastion - dårlig norsk blant politikerne innad i partiet, forsterker igrunn dobbeltmoralismen i dette.

Språkopplæring er veldig viktig, og et meget godt initiativ til integrering. Det er dog forskjell på potetnorsk fra toten, og ikkenorsk fra etannetland.

Lenke til kommentar
Stiller du til valg, får du jammen betale for et norskkurs PÅ FORHÅND, av EGEN LOMME.

Hvorfor det? Det jeg derimot lurer på er hvem som gidder å stemme på en person som ikke snakker bra nok norsk til å kommunisere med samfunnet vedkommende har valgt å bosette seg i. For ikke å snakke om hvilket parti som gidder å la han være kandidat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...