RoXQi3x Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hvis man skal sette en PC til kun å kjøre peer-to-peer (fildeling med klienter for bittorrent, edonkey, directconnect etc), hva bør man sikte på av hardware da? Jeg vurderer å flytte disse programmene vekk fra spill-PCen så jeg kan herje med rebooting og testing uten å bryte downloads. Skjønner godt at en klassisk "filserver" med SCSIultra og dual Xeon hadde gjort seg her, men regner med at man skal klare seg med mindre kostnad for en PC som bare skal drive download/upload over internett mot begrenset antall "peers". (Har 2mbit SDSL) Har enkelt skjermkort og relativt nye IDE-disker jeg tenkte sette i RAID 0 i egen kontroller, men hva slags RAM/CPU burde jeg satse på? Holder det med billigCPU og heller bruke penger på RAM? Om PCen blir treg å jobbe på mens den downloader for fullt, er ikke så viktig så lenge den ikke tryner eller begrenser nedlastingen, men det burde gå an å surfe litt web/operere klientene da. Er klar over at det finnes ulik ytelse og "tweaks" på forskjellige klienter som gjør dem mindre maskinkrevende, men er ute etter maskinavretips på generelt grunnlag. Erfaringer mottas med takk! Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Kjøp et billig Demo HK hos komplett , f.eks Socket A. 256MB minne og en Duron 1.6 , klarer jobben uten å svette. Dette kan koste under tusenlappen uten kabinett vel og merke! EDIT: Selv bruker jeg en P3-667Mhz/512Mb ram til internetPC. PC'en brukes til surfing og p2p , noe som den klarer utmerket! Endret 18. august 2004 av dkvam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå