Gå til innhold

Pc restarter hele tiden

aka

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å feilsøke på en Compaq Presario 5900T (win98) som jeg fikk beskjed om at restartet seg hele tiden. Da jeg kobler den opp og starter den, kommer jeg til at maskinen har funnet en ny skjerm , men akkurat i det den skal søke etter programvaren til skjermen så restarter den.

Har prøvd dette:

Kjørt recovery cd - Dette går greit, men når pc`en er klar for å starte igjen så kommer jeg like langt som forklart over.

Fjernet et og et kort fra maskinen for å se om noen ikke var kompatibel med de andre - Dette hjalp ikke.

Får ikke testet minne med et annet, for det er jo en Compaq og den godtar ikke annet en compaq RAM.

Håper noen vet litt mer enn meg om dette problemet og kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende at det er noen drivere som er litt ustabil. selv, har jeg hatt dette problemet, og andre pc`er i huset har også hatt dette problemet. både i Windows 2000 og XP. hvilket Skjermkort har du? jeg har selv bare opplevd driver ustabiliteten med G-Force 4 kort.

hvis det ikke er dette problemet så er jeg sannelig ikke sikker på hva det kan være.

Lenke til kommentar

Er jo en Compaq pc, så skjermkortet er vel spesial laget for compaq går jeg ut ifra.(utrolig irriterende) Har formatert maskinen og installert en ren win 98 versjon istedet for recovery, men når meldingen om at det er funnet ny maskinvare kommer opp, så restarter den igjen..... :(

Jeg er frustrert! Har det noe å si at skjermen blir rød hver gang den restarter?

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp en annen strømforsyning, men maskinen restarter fremdeles. Etter mye om og men i sikkerhetsmodus med skjermdrivere, kommer jeg nå til skrivebordet før maskinen restarter....

Forslag? Kan det være skjermkortet som er defekt?

Lenke til kommentar

Leter litt på nettet nå etter driver til skjermkortet, 3dfx Interactive Voodoo3, men er avhengig at filen får plass på en diskett, for må installere den nye driveren i sikkerhetsmodus, og i sikkerhetsmodus laster jo ikke pcèn driverene til CD rommen.......

Vet dere en annen løsning for å få installert nye drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...