sven-o Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Er på vei til å bestille nytt system, og valget har falt på AMD64 og socket 754. Er det noen som har forskjellige erfaringer med kortene nedenfor? I så fall, hvilket bør jeg velge? EPoX EP-8KDA3+ eller Abit KV8-MAX3? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er på vei til å bestille nytt system, og valget har falt på AMD64 og socket 754.Er det noen som har forskjellige erfaringer med kortene nedenfor? I så fall, hvilket bør jeg velge? EPoX EP-8KDA3+ eller Abit KV8-MAX3? er egentlig smak og behag!! helst sjekk at det er agp/pci lås på de (sjekk på produsent link på komplett) Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Ville holdt meg unna det Abit hovedkortet. Da det er basert på VIA sitt K8T800 chipset. Det har nemlig ikke fungerende AGP/PCI lås. Det har derimot det EPoX hovedkortet. Eller dette Abit hovedkortet,Abit KV8Pro V1.1. Endret 25. august 2004 av MrMarbles Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hadde helt klart gått for Epox HK da dette har nForce3 250GB chipsettet, det er meget bra til overklokking også. Lenke til kommentar
om_ikke Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 er ikke via chipsettet bra? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 er egentlig smak og behag!! helst sjekk at det er agp/pci lås på de (sjekk på produsent link på komplett) Lås? hva mener du? Gikk for Asus K8V deluxe. Fikk faktisk pakken igår med 2x512MB corsair value og A64 3200+. Stått på i hele natt uten trøbbel, så jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 er ikke via chipsettet bra? K8T800 chipsettet gir noe lavere diskytelse og bruker dobbelt så mye CPU-rssurser enn chipsettet fra nVidia, K8T800 kan også være kranglete med minnet og egner seg dårlig til overklokking. Lenke til kommentar
om_ikke Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 er ikke via chipsettet bra? K8T800 chipsettet gir noe lavere diskytelse og bruker dobbelt så mye CPU-rssurser enn chipsettet fra nVidia, K8T800 kan også være kranglete med minnet og egner seg dårlig til overklokking. heh! ikke noe via chipset på meg da... 250Gb eller ultra stor forskjell ? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) K8T800 chipsettet gir noe lavere diskytelse og bruker dobbelt så mye CPU-rssurser enn chipsettet fra nVidia, K8T800 kan også være kranglete med minnet og egner seg dårlig til overklokking. -Diskytelse vil være en flaskehals uansett. Tviler på at jeg hadde merket noe særlig forskjell om jeg hadde gått for nforce3. -Dobbelt så mye CPU-ressurser sier du? Hørtes mye ut. Hvor har du det fra? Jeg kan forestille meg at det å benytte seg av nforce3s hardware brannmur fremfor en software brannmur kan spare slike mengder CPU-kraft. For meg er dette ikke et problem, da jeg kjører hardware brannmur i switch. -Angående minnekrangling varierer dette veldig beroende på hvilket hovedkort du kjøper. (Eller kanskje jeg bare har vært heldig) -Overklokking er ikke noe jeg gidder å gjøre. Å sitte i timesvis med tweaking for å få de ekstra 5fps i doom3 er i mine øyne latterlig. Jeg ser heller for meg at overklokkere gjør dette for "sportens skyld". For meg har støy langt mer å si. Tråling av tester har vist at disse chipsettene er marginale mtp ytelse. Hovedgrunnen til at jeg valgte vekk nforce3 er den innebyggede firewall'en. Har hørt folk ha problemer med denne, også problemer med å få deaktivert den. Jeg for min del bruker brannmuren i switchen. Fungerer ypperlig! Edit: Snublet over en artikkel på tomshardware The extremely low AGP performance of the NForce3 can be clearly attributed to problems with the HyperTransport channel interface to the Northbridge. That is proven by the benchmark results and the performance differences of up to 33.2 percent. Details about this can be found in the benchmark section of this article. Dette gjelder da nforce 150. Mulig det er fikset i 250. Endret 25. august 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Skorpionen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hahahahahaha... du e en kuke spiser.. . :P:P Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hahahahahaha... du e en kuke spiser.. . :P:P ser på dine innlegg Skorpionen,synes det er rart at du er medlem her ennå ? Lenke til kommentar
TST Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Han er permanent utestengt fra i dag. La tråden fortsette som normalt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 nå har jeg ikke noen personlig erfaring fra nforce 250gb HK, men jeg kjenner flere som har kjøpt dette i det siste, da bl.a msi k8n neo platinum, og jeg har ikke hørt noen klage på verken kortet eller brikkesettet og dersom jeg skal uppgrade snart så blir det nok et sånt HK, dersom det ikke tar så lang tid at socket 939 er velprøvd da Lenke til kommentar
BillyPilgrim3 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Husk at Epox 8KDA3 ikke kjører Cool'n Quiet med to/tre minenbrikker. Vet ikke om dette er tilfelle med andre hovedkort med nForce3 250. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 K8T800 chipsettet gir noe lavere diskytelse og bruker dobbelt så mye CPU-rssurser enn chipsettet fra nVidia, K8T800 kan også være kranglete med minnet og egner seg dårlig til overklokking. -Diskytelse vil være en flaskehals uansett. Tviler på at jeg hadde merket noe særlig forskjell om jeg hadde gått for nforce3. -Dobbelt så mye CPU-ressurser sier du? Hørtes mye ut. Hvor har du det fra? Jeg kan forestille meg at det å benytte seg av nforce3s hardware brannmur fremfor en software brannmur kan spare slike mengder CPU-kraft. For meg er dette ikke et problem, da jeg kjører hardware brannmur i switch. -Angående minnekrangling varierer dette veldig beroende på hvilket hovedkort du kjøper. (Eller kanskje jeg bare har vært heldig) -Overklokking er ikke noe jeg gidder å gjøre. Å sitte i timesvis med tweaking for å få de ekstra 5fps i doom3 er i mine øyne latterlig. Jeg ser heller for meg at overklokkere gjør dette for "sportens skyld". For meg har støy langt mer å si. Tråling av tester har vist at disse chipsettene er marginale mtp ytelse. Hovedgrunnen til at jeg valgte vekk nforce3 er den innebyggede firewall'en. Har hørt folk ha problemer med denne, også problemer med å få deaktivert den. Jeg for min del bruker brannmuren i switchen. Fungerer ypperlig! Edit: Snublet over en artikkel på tomshardware The extremely low AGP performance of the NForce3 can be clearly attributed to problems with the HyperTransport channel interface to the Northbridge. That is proven by the benchmark results and the performance differences of up to 33.2 percent. Details about this can be found in the benchmark section of this article. Dette gjelder da nforce 150. Mulig det er fikset i 250. Diskytelse vil være flaskehals uansett ja, men VIA sin diskkontroller bruker mye mer CPU ressurser når den jobber for fult. Mao. du kan erfare at hele maskina stopper opp ved stor diskaktivitet. Dette kan du lese om på hardware.no sine tester av bla. nForce3 250 baserte hovedkort. Altså, det Falcon_ prøver å få fram her, er at grunnet den dårlige diskkontrolleren VIA har i sine chipset, så taper du ytelse framfor å gå for nForce3 250. Tror Pro utgaven av VIA chipsettet er forbedret litt. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Diskytelse vil være flaskehals uansett ja, men VIA sin diskkontroller bruker mye mer CPU ressurser når den jobber for fult. Mao. du kan erfare at hele maskina stopper opp ved stor diskaktivitet. Dette kan du lese om på hardware.no sine tester av bla. nForce3 250 baserte hovedkort. Har installert software i hele dag, uten å merke at maskinen går noe spesielt tregere. Har også gjerne installert to programmer samtidig, pluss surfing på nettet, uten problemer. Uansett er ikke diskytelse noe jeg prioriterer høyere enn ytelse i spill og annen tallknusing. Altså, det jeg prøver å få frem her, er at jeg angrer ikke på at jeg gikk for k8t800 fremfor nforce3. Ville ha valgt det samme om jeg skulle bestillt idag. Dersom nforce 3 hadde hatt soundstorm(som i tidligere versjoner) kunne dette kanskje tippet vekten over. Edit: leif Endret 25. august 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) -Dobbelt så mye CPU-ressurser sier du? Hovedgrunnen til at jeg valgte vekk nforce3 er den innebyggede firewall'en. -http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=6052&side=2 -Det er kun nForce3 250GB eller ultra som har innebygd firewall, nforce3 250 støtter ikke dette. Uansett så hadde jeg valgt 2. generasjon HK fremfor 1.generasjon HK for K8. Men det viktigste er at du er fornøyd med systemet ditt Endret 25. august 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) -Det er kun nForce3 250GB eller ultra som har innebygd firewall, nforce3 250 støtter ikke dette. Non-GB har aldri vært noe alternativ. Men det viktigste er at du er fornøyd med systemet ditt Det får vi se når HL2 kommer ut! :!: ... Kan også nå nevne at jeg testet doom3 på "ultra high". Skal ikke komme her å si at det gikk helt strøkent under de mest stressende episodene, men hadde ingen problemer med stabiliteten. ?Er det forresten noen som vet hvordan man får se fps i d3? Kan legge til at jeg har et 256bit 9800pro sapphire kort(noe som kanskje kan forklare min nvidia motstand ). Endret 25. august 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå