Gå til innhold

Nytt skjermkort: XT PE, PRO eller GT


TDK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for all hjelpen JimRamse!

 

DA blir det et 6800GT, med mindre X800XT PE plutselig kommer på lager et sted :ermm:

 

Verden er ikke omme selv om jeg ikke når ultra hastigheter.

Jeg har en liten fordel med at det er dårlig isolasjon på rommet mitt (det er alltid kaldt der) og jeg har et PCI vifte kort med dual 80mm vifter. (senket mitt 9800XT med 5 grader)

 

Så forholdene er gode for overklokking :)

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Hvilken bios Jim? Tok selv bakcup av min egen og gav den 1,4v noe som kortet ikke likte det gikk fort i heng på Ultra hastighet. Så for å kjøre stabilt på 400/1100 må jeg bruke 1,3v.

Uansett så får jeg VGA Silencer NV5 over helgen så da får jeg teste litt mere med 1,4v.

Jeg kjørte helt fint med 1.4v på mitt på 400/1100 ihvertfall. Det med orginal kjøler. Var oppe på 420/1150 med orginal kjøleren. Nå som jeg har vann på det, gir jeg det 1.5v. Funker helt fint det :) Kjører det på 440/1150 til dagligdags. Har enda ikke opplevd noen problemer i noe av spill ved denne hastigheten. Uansett, testet med 1.5v også på orginalkjøler, men det funket heller dårlig. Load temp fløy rett opp over 100 grader. Da fant jeg ut at det var på tide å slå av.... he he he Med vann på nå, så er load temp ca 60 grader.

 

PS.

1.4v på orginal kjøler kan kanskje være litt mye hvis man ikke har skikkelig "airflow" i kabinettet da.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Da var ihvertfall kortet bestilt.

 

Det kommer på lager hos komplett den 26 august.

 

Hei.

 

Fikk akuratt vite dette av innkjøper;

 

GF 6800 = Gainward sin design

GF 6800LE = Gainward sin design

GF 6800GT = Gainward sin design (50stk 300440 ble sendt i går)

GF 6800 Ultra = nvidia PCB med Gainward sin vifte og testet for å kunne tilfredstille de spec de har satt !

 

Så det kommer inn til oss snart ja :-)

 

--

Kenneth G

Salgsavd.

Komplett.no

 

Forhåpentligvis med den røde gainward kjøleren da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...