gthaman Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har vært en del på lan med min maskin ( se sig ), og syns at winxp er forbanna tregt når jeg skal gå inn på network neigbourhood og skal trekke over filer. Etter at de er trukket over går maskinen tregt etterpå også. Er dette kjent for noen? Når jeg er koblet av lanet og ikke driver med network neigbourhood er den alltid meget kjapp. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 jepp samme problem her. men hvis jeg trekker filene fra win98 maskinen til winxp maskinen går det bedre. Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jo på hjemmelagete lekelan så oppstår det sikkert endel problemer. Kommuniksjanonen her er sikkert ikke den beste. men ha en dhcp server etsted så skal dere se at det blir bedre. pluss alt det andre som hører med. det er noe med browsing og elections og gjøre. det er sikkert flere som vil være master browser. Dette kan gjøres med register fixer der man setter en maskin i det hjemmekote lekelanet til og alltid være master browser og la de andre ingnorere requestene om browsing. hvis dere hadde hatt en server på lanet ville den alltid blitt tildelt master browser saken. Så slipper de andre maskinen og ta seg av den jobben. Det kan hende det ligger her noen sted men jeg er ikke sikker det bare hørtes litt slik ut. Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hmm forresten pci bussen din går også litt høyt hvis den er jumpet er jeg korrekt? Dette kan føre til nettverksproblmer i føge av at nettverkskortet operer på for høy hastighet som igjen kan føre til feil i operasjonene. du kan jo sjekke om det er bedre om du tar ned hastigheten litt eller tar pci speed til 1/3 Eller noe Løkke te Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Har selv vert borti likn problemer med XP og nettverk, maskinen det er snakk om (tbird 1400 uklokket, 512mb sdram) lagget ikke noe mye men selve overføringshastigheten var på omtrent 30% av teoretisk hastighet. Eigeren av maskinen har flere maskiner men dem leverte nominell brukbar hastighet, kun den ene maskinen som ikke ville mer. Han hadde i xp boksen et 3Com aktivt 10/100 NIC på en 3com 16 porters switch, uansett hva han prøvde på instillinger og forskjellige drivere så ville det gi mer. hans løsning ble å skifte ut det aktive 3com kortet med et 300 kroners billig NIC :wink: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg har også samme problemet, og irriterer meg noe sinnsykt over det hver gang jeg skal gå inn på en annen maskin.. Har to XP og en 2000 på hub... Hadde nesten gått raskere å bruke disketter.. Jeg trenger også hjelp!! Lenke til kommentar
^Chap^ Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 ! Jeg har oxo hatt det problemet, men jeg har finni løsningen også! http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=134 Min erfaring er at det går MYE kjappere å gå inn på andre maskiner, uansett om du har explorer 6 eller under... (det står 6 i url`n over) ikke denne posten jeg så det for første gang, men jeg fant bare denne... problemet er at winxp prøver å se ettter "Scheldule Tasks" hver gang den connecter seg til en annen maskin, derfor tar det lang tid før du kommer inn på den.... synsykt irriterende... slett stringen i regedit som du ser over og det kommer til å gå mye bedre... http://www.tweakxp.com det er mange andre bra tweaks der også... have fuN Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 nice link der har etpar explorere oppe som ikke fønker nå Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Øhm..? Klikker det TweakXP opplegget maskina..? Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Det som er problemer er at når dere installerer XP, så legges det til en Service som heter QoS (Quality of Service) Packet Scheduler som treger ned nettverket enormt, fjern den og dere er kvitt problemet... Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-05-01 23:35, Red Dog skrev:Det som er problemer er at når dere installerer XP, så legges det til en Service som heter QoS (Quality of Service) Packet Scheduler som treger ned nettverket enormt, fjern den og dere er kvitt problemet... Åssen..? Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 gå inn til Network Connection, eller Mine nettverkstilkoblinger.. du vet hvordan du kommer der sant? så høyreklikker du på nettverktilkoblingen din og velger proparties, så velger du QoS'en og velger fjern, så ok... så er den vekke... er ikke værre... _________________ Nothing is Fun before It gets Difficult! [ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-05-01 23:39 ] Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-05-01 23:32, Knuty skrev:Øhm..?Klikker det TweakXP opplegget maskina..? nei d var bare maskinen min som fikk hikke hehe. har en compaq super kompakt liten sak fra jobben som jeg sitter på mens jeg venter på maskinen min som er sendt med flyttelasset mitt. np takker for linken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå