Gå til innhold

Høytalere til en student

Anbefalte innlegg

Min situasjon: bor på et 13 m2 rom, har en laptop og en tv. Vil bruke maks 2000 kr. på høytalere. Fortrinnsvis vil jeg ha noen jeg kan bruke til både tven og laptopen, men som jeg har forstått det krever dette en forsterker, noe som er forholdsvis dyrt. Finnes det noen rimelige løsninger på greie høytalere jeg kan bruke til både tv og laptop?

Hvis det ikke går an å koble de samme høytalerne til en rimelig pris, hvilke høytalere bør jeg da anskaffe meg til pcen? Vil et surrondanlegg til 1000 kr. gi bedre lyd enn et par 2.1 høytalere? Selv føler jeg at 2.1 kanskje er det beste valget, men det er bare en følelse jeg har, så ett innspill fra noen som vet hva de snakker om hadde jeg satt stor pris på. :-)

MVH Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vil jeg ha mulighet til å koble de høytalerne til tven? Rett i inn hodetelefonutgangen eller noe?

Tror jeg går for Logitech Z-2200 eller Creative I-Trigue 3200. Begge er på tilbud på Elkjøp, så jeg gjør det enkelt. Vet du om det er stor forskjell i kvalitet på de? Prisforskjellen er forøvrig 600 kr eller 54 øl.

Lenke til kommentar
Men vil jeg ha mulighet til å koble de høytalerne til tven? Rett i inn hodetelefonutgangen eller noe?

Jepp. Det følger, såvidt jeg vet også med adapter, slik at du kan koble dem til en eventuell stasjonær dvd/cd spiller.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Kjøp hodetelefoner :-)

Og kanskje du burde vurdere et eksternt lydkort for å drive dem, siden bærbare PCer fra fabrikk har lydkort i absolutt bunnklasse.

2.1 sett er også bare tull, det du trenger er 2 ok høyttalere. Desverre finnes ikke det før du beveger deg opp til 3000 kr. F.eks.Phonic P5A koster ca 3000 hos Procom.no og har innebygget forsterker. (satt ned fra 6000:-)

Alternativet er å spare litt å kjøpe et tradisjonelt hifi-oppsett.

Lenke til kommentar
2.1 sett er også bare tull, det du trenger er 2 ok høyttalere. Desverre finnes ikke det før du beveger deg opp til 3000 kr. F.eks.Phonic P5A koster ca 3000 hos Procom.no og har innebygget forsterker. (satt ned fra 6000:-)

Dummeste jeg har hørt. Folk stiller ulike krav og har ulike forventninger til pc-høyttalere. Til mp3/spill/film er et 2.1 sett, f.eks Z-2200 helt kurrant.

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. Folk stiller ulike krav og har ulike forventninger til pc-høyttalere. Til mp3/spill/film er et 2.1 sett, f.eks Z-2200 helt kurrant.

Neineinei!!

Det er ingen poeng i å kjøpe 2 middels gode høyttalere + en dårlig subwoofer når du kan få 2 litt bedre høyttalere for samme prisen. Subwoofere i denne prisklassen låter helt forferdelig, man vil bare irritere seg over løs og rumlete bass og alt for høy delefrekvens.

Lenke til kommentar

Neineinei!!

Det er ingen poeng i å kjøpe 2 middels gode høyttalere + en dårlig subwoofer når du kan få 2 litt bedre høyttalere for samme prisen. Subwoofere i denne prisklassen låter helt forferdelig, man vil bare irritere seg over løs og rumlete bass og alt for høy delefrekvens.

Ser poenget ditt. Selv har jeg gitt opp 2.1 system og bruker kun hodetelefoner til pcen. Har vært plaget av rumlebass og høy delefrekvens, som du skriver. Poenget mitt er at folk stiller ulike krav, og for veldig mange vil et 2.1 sett fungere utmerket. Kjenner nok av folk som er fornøyd med billige Logitech og Creative sett, mens jeg synes musikk høres bedritent ut på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...