Gå til innhold

for liten PSU for GPU ? (6800 ultra)


Lucas

Anbefalte innlegg

Hallo, har nå litt problemer med skjermkortet mitt med at det får for lite strøm !

 

kommer opp en beskjed fra driverne at det har klokket seg selv ned ! og det vil si: 300/1100 og det SKAL stå på 430/1200..

 

derfor skal jeg ramse opp alt av lys og f*** skap som er i maskinen så kan dere si om det er for liten og hvilken strømforsyning jeg burde kjøpe.

 

har nå en MIST 430W som dere kan se her

her kommer lista.

2stk. blå store neon lys.

1.stk liquid neonlys.

1stk. lite neonlys.

5stk. kabinett vifter med 4LEDs i hver.

1stk. viftestyring med 4 kraftige LEDs.

1stk. cd-rom

1stk. DVD-brenner

2stk. Hitachi Deskstar 7K250 160GB S-ATA.

++ andre specs i profil ! burde jeg kjøpe en MIST 550W?? eller skulle min 430w holde ?

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
430W burde da holde i lange baner til det der. :hmm:

Hvordan ville da en 430W Q-Tec gjort seg da?

 

Det er viktigere å se på 12v-linja på PSU. MIST 430W har 20A på 12v, noe som skulle holde til et kraftig system, men som kanskje blir litt lite med masse lys og stæsj. Det kan hende det trengs en kraftigere PSU med mer Ampere på 12v.

 

To sikre PSUer da, er Tagan 480W og OCZ 420w. Disse har henholdsvis 28A og 30A på 12v, noe som absolutt burde holde.

 

Hvis din PSU med 20A på 12v er problemet, hadde ikke jeg gått lavere enn de to over.

 

Jeg har selv kun 17A på min 360W Chieftec, og har noen ganger problemer med ustabilitet.

 

Men prøv først å mikse om på ledningene dine du. Eller prøv å kutt ut noen lys og vifter eller HD, og se om du har samme problem.

Lenke til kommentar
Kutt ut horelysene så blir det nok bedre... :D

Mye vits i å ha ett kabinett med 3 vindu uten lys er ? :whistle:

 

skal koble om hele strøm nettverket senere (ikvled) siden jeg skal på jobb 1400-1600 og fotball trening 1800- 1900 tror jeg eller 1930. så kanskje mellom 1600-1800 jeg fixer det ! skal falshe også idag så ! :thumbup:

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

ahh...masse luzzzz

 

sjekk volten på agp porten i bios på hovdekortet ditt

hva slags hovedkort bruker du?

vet at noen produsenter har default instilling på hovedkort slik at agp-porten får for lite strøm......

sjekk hva skjermkortet krever

regner med at du har peil på voltjustering siden du sier du har peil på overklokking.

 

lykke til :tease:

Lenke til kommentar

ja, nå er strømmen fixet. saken var at strøm kablene gikk lissom innom cd-rom,lys og alt annet før det kom til skjermkortet ! dette er nå fixet og 1molex kommer rett fra WPU og en går vel innom noe greier (HDD) så det funker fint.

 

har også flashet til nyere BIOS p.g.a. at gainward ba meg om det ! så nå funker kortet konge !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...