Gå til innhold

Bærbarskjermer vs LCD skjermer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er stor forskjell på disse.

hovedsakelig er innsynsvinkelen i bærbare ofte svært dårlige.

Dessuten er ikke fargegjengivelsen opptimal, samt at de har letter for å vise gjennomslag av baklys.

En annen forskjell er at på bærbare har de helt andre oppløsninger enn det er på stasjonære.... Noen bærbare har imponerende oppløsninger..

Bruksområdene er vanskelig å si, men en del bærbare skjermer passer ypperlig til spill. Det eneste punktet bærbar sliter på er avansert bildebehandling....

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av skjermen på min Dell Latitude D800 er følgende:

Oppløsningen er på 1680 * 1050, noe jeg er svært fornøyd med! Den er ypperlig i "Windows" miljø, og nettsurfing, arbeid med regneark etc. er en sann drøm. Er det noe jeg virkelig savner på "vanlige" LCD skjermer er det de høyere oppløsningene!! Synes forøvrig også den fungerer fint til bildebehandlig med Photoshop, men nå er jeg ingen fargegjegivelsesmaestro... For meg virker fargene rene, og bildet klart og fint.

Men, den er ikke spesielt lyssterk. Ikke så mye at det er påfallende i et rom med innebelysning, men fortsatt for dårlig... Samtidig kan baklysene til tider skinne ganske tydelig igjennom!

Har ikke fått testet ghostingen, enkelt og greit fordi jeg ikke bruker den til heftig FPS-spilling, men først og fremst til RTS... Men jeg la inn Unreal 2 en gang, og det som med en gang var veldig påfallende var hvor utrolig dårlig den klarte å gjengi farger og detaljer i mørke omgivelser (i spillet)... dette var så ille at det til tider ikke var mulig å spille!

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...