Sneglen Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei! En kompis av meg har problemer med PCen sin. Det har seg slik at skjermen ikke vil på når han trykker på power knappen! Alt starter opp, men skjermen går ikke på. Dette skjedde etter at jeg skulle installere en USB/FireWire brakett for ham, samtidig fjernet jeg kabelrotet. Når det ikke kom noen signaler på skjermen, prøvde jeg å bytte om på strømmolexene flere ganger, uten godt resultat. Jeg har også prøvd å bruke så få strømmolexer som mulig: skjermkort, harddisk, hovedkort. Nå trenger jeg hjelp fra dere. Systemet : Abit NF7-S 2.0 XP2500+ Barton Sapphire Radeon 9800 512MB TwinMOS m/Winbond Fortron/Source 350W PSU 2 harddisker 2 Optiske drev (CD-Brenner og DVD-Rom) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Testet med en annen skjer, et annet skjermkort? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 får du strøm til skjermen? lyser det i power dioden? visst du får strøm, får du "no signal" på skjermen? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Han testet med annet skjermkort og annen skjerm, og ingenting hjalp. Det lyser i dioden på skjermen, men det lyser oransje, og ikke grønt som vanlig. Andre idèer? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Virker som om hovedkortet er gåent, har hatt en del problemer med NF7 selv, ta det med til en pc-butikk og be dem prøve med et annet HK Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Virker som om hovedkortet er gåent, har hatt en del problemer med NF7 selv, ta det med til en pc-butikk og be dem prøve med et annet HK Problemet da er vel at det ikke er så mange PC butikker i området, bortsett fra Expert. Så å sende det tilbake til Komplett vil vel være alternativet? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Virker som om hovedkortet er gåent, har hatt en del problemer med NF7 selv, ta det med til en pc-butikk og be dem prøve med et annet HK Problemet da er vel at det ikke er så mange PC butikker i området, bortsett fra Expert. Så å sende det tilbake til Komplett vil vel være alternativet? Du kan jo gjøre det, eller du kan kan bare kjøpe nytt HK og teste det, funker sikkert med nytt HK, for det tar jo ca en måned å få tilbake en pc fra komplett Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) ta ut firwire braketten igjen er standard problem på mange hk det der, kan godt hende at det var dråpen som skulle til for at psu ikke greier levere også. Endret 19. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Ta ut alle kabler og putt de inn igjen. Begynn med kun de du trenger og se om du får bilde da. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 WeeR: Det som er prøvd = Fjerne alle unødvendige kabler fra oppsettet. (ATX, 12V, skjermkort og harddisk stod igjen). crownjewel: FireWire braketten var det første som forsvant når skjermen ikke ville på. Jeg trodde også at Fortron/Source PSUer klarte seg meget bra? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Å bytte hovedkort gikk bra. Var en kar som hadde et ekstra ASUS A7N8X-E Deluxe kort liggende på dette LANet. PCen er igang igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå