Pysj`n Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Jeg prøver og kopiere en rad i en mysql-tabell til en annen tabell, i tillegg til at jeg skal legge til et felt. Jeg har følgende kode til den funksjonen: function callbackdone() { global $dbtable,$ref,$cb_from,$cb_to,$short_info,$cust_name,$cust_phone,$id,$regdate; $query=mysql_query("SELECT ref,cb_from,cb_to,short_info,cust_name,cust_phone,regdate FROM $dbtable where id='$id'"); $v=mysql_fetch_array($query); $ref=$v[0]; $cb_from=$v[1]; $cb_to=$v[2]; $short_info=$v[3]; $cust_name=$v[4]; $cust_phone=$v[5]; $regdate=$v[6]; global $donetable,$ref,$cb_from,$cb_to,$short_info,$cust_name,$cust_phone,$regdate; if (! $query2=mysql_query("INSERT INTO $donetable (ref,cb_from,cb_to,short_info,cust_name,cust_phone,regdate) VALUES('$ref','$cb_from','$cb_to','$short_info','$cust_name','$cust_phone','$regdate')")) { print "Error adding new... \n<BR>"; die(); } } Når jeg kjører den koden så legges det til 2 rader i den andre tabellen. Den første linjen er akkurat som den skal være, men den legges også til en tom en, hvor kun $finished_date legges til. Noen som vet hvor feilen kan ligge? Endret 18. august 2004 av Pysj`n Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) du har kanskje 2 rader i den første tabellen? EDIT: når man må bruke så mange globale variable bør man revurdere struktur/oppsett av programmet Endret 18. august 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 I den første tabellen har jeg kun en linje ja. Har du noen andre forslag på denne funksjonen? Jeg er ikke akkurat ekspert når det gjelder php som dere sikkert ser. Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 En enkelt insert skal i utgangspunktet bare kunne legge inn én rad. Kan det hende at funksjonen din ligger i ei løkke e.l. ? Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 En enkelt insert skal i utgangspunktet bare kunne legge inn én rad. Kan det hende at funksjonen din ligger i ei løkke e.l. ? Funksjonen ligger ikke i ei løkke nei. Her er koden som starter denne funksjonen: case "del": callbackdel(); callbackdone(); break; Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) du har en funksjon som utfører en enkelt INSERT sql, videre har du vist oss kode som kaller denne funksjonen en gang - hvordan i all verden skal vi kunne bruke den informasjonen for å si noe mer om hvorfor du får to rader? Vi trenger å se mye mer av ditt program. Endret 19. august 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå