Gå til innhold

Kopiere en mysql-rad til en annen tabell

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og kopiere en rad i en mysql-tabell til en annen tabell, i tillegg til at jeg skal legge til et felt.

Jeg har følgende kode til den funksjonen:

function callbackdone() {
global $dbtable,$ref,$cb_from,$cb_to,$short_info,$cust_name,$cust_phone,$id,$regdate;
$query=mysql_query("SELECT ref,cb_from,cb_to,short_info,cust_name,cust_phone,regdate FROM $dbtable where id='$id'"); 
$v=mysql_fetch_array($query);
$ref=$v[0];
$cb_from=$v[1];
$cb_to=$v[2];
$short_info=$v[3];
$cust_name=$v[4];
$cust_phone=$v[5];
$regdate=$v[6];
global $donetable,$ref,$cb_from,$cb_to,$short_info,$cust_name,$cust_phone,$regdate;
if (! $query2=mysql_query("INSERT INTO $donetable (ref,cb_from,cb_to,short_info,cust_name,cust_phone,regdate) VALUES('$ref','$cb_from','$cb_to','$short_info','$cust_name','$cust_phone','$regdate')")) {    print "Error adding new... \n<BR>";
   die();
 }
}

Når jeg kjører den koden så legges det til 2 rader i den andre tabellen. Den første linjen er akkurat som den skal være, men den legges også til en tom en, hvor kun $finished_date legges til.

Noen som vet hvor feilen kan ligge?

Endret av Pysj`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En enkelt insert skal i utgangspunktet bare kunne legge inn én rad. Kan det hende at funksjonen din ligger i ei løkke e.l. ?

Funksjonen ligger ikke i ei løkke nei.

Her er koden som starter denne funksjonen:

case "del":
callbackdel();
callbackdone();
break;

Lenke til kommentar

du har en funksjon som utfører en enkelt INSERT sql, videre har du vist oss kode som kaller denne funksjonen en gang - hvordan i all verden skal vi kunne bruke den informasjonen for å si noe mer om hvorfor du får to rader? Vi trenger å se mye mer av ditt program.

Endret av Torbjørn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...