nojac Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Vurderer bærbare i 10 000-kroners klassen. Har stoppet opp ved PackardBell g1320 som Expert har til 9999.-. Har en glimrende Diamond View skjerm, og vekten er lavere enn på den anbefalte Medion Centrino-maskinen til 9995.- hos Elkjøp. Maskinen har også DVD-brenner og trådløst nettverk. Men prosessoren er en Intel 320 Celeron M som Expert angir til 2,4 GHz, men ifølge Intels side er den på 1,3 GHz. (Kanskje de mener at den tilsvarer en standard 2,4????) Noen som har erfaringer eller kan gi ytterligere opplysninger? Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei! Kjenner ei som kjøpte den pc, har brukt den maskina i en times tid og førsteinntrykket er kjempepositivt, knallgo skjerm! solid bygget og godt utstyrt til den prisen. Støysvak og lite varme på undersiden av maskinen. Den er på 1,3 GHz ja, men det er jo en mobil cpu så den yter vel som en 2 GHz sånn ca vil jeg tro. Bra batteri levetid, ca 3 timer. Kan ikke finne noe negativt om maskinene egentlig.. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har nå kjøpt PackardBell G1320 fra Expert. Den imponerende blanke og klare 15” Diamond View-skjermen, samt stillegående mobil-prosessor (riktignok Celeron), DVD-brenner og innebygd trådløst nettverkskort gjorde at den vant min ”best under 10000.-” - test. (3,5 kilos maskiner med standard Celeron eller P4-prosessor ble umiddelbart diskvalifisert) Men den mangler PCMCIA-slot ,TV-utgang, seriell, parallell og standard mus/tastaturport (har 4 USB2), så Medion Centrino-maskinen fra Elkjøp som er anbefalt i studentguiden her vil nok for mange være et bedre kjøp. Denne veier ifølge spesifikasjonene noe mer, og den har jo ikke den klare skjermen jeg ble så glad i…….(som fotopapir sammenlignet med matt standardpapir) Lenke til kommentar
Saladin Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har nå kjøpt PackardBell G1320 fra Expert. Den imponerende blanke og klare 15” Diamond View-skjermen, samt stillegående mobil-prosessor (riktignok Celeron), DVD-brenner og innebygd trådløst nettverkskort gjorde at den vant min ”best under 10000.-” - test. (3,5 kilos maskiner med standard Celeron eller P4-prosessor ble umiddelbart diskvalifisert) Men den mangler PCMCIA-slot ,TV-utgang, seriell, parallell og standard mus/tastaturport (har 4 USB2), så Medion Centrino-maskinen fra Elkjøp som er anbefalt i studentguiden her vil nok for mange være et bedre kjøp. Denne veier ifølge spesifikasjonene noe mer, og den har jo ikke den klare skjermen jeg ble så glad i…….(som fotopapir sammenlignet med matt standardpapir) Heisann har du en link til PCen eller? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Heisann har du en link til PCen eller? Veldig enkelt å finne selv. Tok meg 1,5 min. Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har også en kompis som kjøpte denne, men batteri tiden søg, og 1.4 GHz kunne ikke merkes å være 2.4 GHz. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hvordan blir den PB'en mot denne da? http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...lagerantall=5pl Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 kjøpte denne i dag siden medion maskina var umulig å få tak i. er veldig fornøyd med skjermen, den er helt fantastisk det som ikkje er like bra er at den faktisk er på 1.3 ghz o stedet for 2.4 slik som eg ble fortalt i butikken. er enig med TurtleMan™ at det ikkje kan merkes å være 2.4 viss de mener at den skal yte så bra.. en annen ting er mangel på porter.. skulle gjerne hat tv-out og alt det der. hadde det på den gamle, men brukte de aldri..så eg har vel ikkje bruk for det allikevel.. skulle også gjerne hatt en vanlig museport.. måtte sykle som en idiot ned til byen igjen for å kjøpe ny mus.. hehe men alt i alt er eg fornøyd.. den er god nok til mitt bruk Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Det er en Mobile prosessor, og da er den nok ikke så dårlig som enkelte tror. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Multicom-maskinen som der refereres til i innlegget fra "DrittData" (Elitegroup Green 553) er en centrinomaskin til 9995.-. Bedre spesifisert enn PackardBell, altså. Men den selges uten operativsystem, og tilhører derved egentlig ikke klassen under 10000.- Og så har den ikke DiamondView-skjermen....... Men den som vil kjøpe på postordre og har XP fra før gjør sikkert et bedre kjøp med den. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 DiamondView skjermen er det sykeste jeg har sett! Sinnsykt klart bilde, prøv å se en dvd film på den, du blir sittende å måpe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå