Gå til innhold

Første Counter-Strike Source Benchmark.

Windoge

Anbefalte innlegg

håper ikke jeg gjør noe dumt hvis jeg satser på å spare kroner ved å kjøpe 9800pro. det kortet er vel ikke utdatert enda håper jeg.

På mitt 6800 GT ligger jeg like over 100FPS i CSS. Med Radeon 9800 Pro kortet ligger jeg på rundt 60FPS. (overklokket)

hæ? Jeg ligger konstant i 100 fps i cs med et Rivatnt2ultra 32mb skjermkort, og iallefall med radeon 9800rpok ortet mitt uten klokking...skjønner ikke helt hvordan du klarer å ligge på 60 fps med et så kraftig skjermkort :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håper ikke jeg gjør noe dumt hvis jeg satser på å spare kroner ved å kjøpe 9800pro. det kortet er vel ikke utdatert enda håper jeg.

På mitt 6800 GT ligger jeg like over 100FPS i CSS. Med Radeon 9800 Pro kortet ligger jeg på rundt 60FPS. (overklokket)

hæ? Jeg ligger konstant i 100 fps i cs med et Rivatnt2ultra 32mb skjermkort, og iallefall med radeon 9800rpok ortet mitt uten klokking...skjønner ikke helt hvordan du klarer å ligge på 60 fps med et så kraftig skjermkort :hmm:

han skriver css altså ikke cs men cs source

Lenke til kommentar

han skriver css altså ikke cs men cs source

Ja.

Jeg forstår heller ikke hvordan du klarer 100fps med RivaTNT2 :dontgetit:

Lenke til kommentar
PS: Eln: du får aldri 300fps uansett om motoren, gud og mora di støtter det. Maksimum du kan få i fps er alltid lik maks Hz skjermen din støtter.

Ikke hvis du tar av Vsync!

Jo, ok. Du har ett VELDIG lite poeng. Problemet er bare at det som egentlig skjer når du tar av Vsync er at skjermkortet ditt ikke "venter" på at skjermen din skal oppdatere seg. Det er her fenomenet som blir kalt "tearing" kan bli sett. Skermen din klarer aldri å vise mer enn det maksimum den kan vise. (Sirkulært argument, men det er faktisk slik.)

Som ELN sa, han har en skjerm som takler 144Hz, det vil si at maks fps som overhodet kan bli vist er 144. It's that simple.

Uansett, du merker ikke noe grafisk fordel så høyt oppe i Hz, bortsett fra at alt er flimmerfritt (meget behagelig). Og om skillsa dine blir bedre med høy fps.. vel.. hvis du er supermann så funker det sikkert. :D

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Jo, ok. Du har ett VELDIG lite poeng. Problemet er bare at det som egentlig skjer når du tar av Vsync er at skjermkortet ditt ikke "venter" på at skjermen din skal oppdatere seg. Det er her fenomenet som blir kalt "tearing" kan bli sett. Skermen din klarer aldri å vise mer enn det maksimum den kan vise. (Sirkulært argument, men det er faktisk slik.)

Som ELN sa, han har en skjerm som takler 144Hz, det vil si at maks fps som overhodet kan bli vist er 144. It's that simple.

Det er ikke helt riktig. Sett at skjermen kjører på 60hz og skjermkortet gir deg 180FPS så vil det likevel bli vist 180FPS, men 3 frames vil da bli fordelt over en refresh, eller mao vil du få deler av 3 frames per refresh.

Lenke til kommentar
hehe,sa ikke gabe at ATI skulle være 40% raskere?

glad jeg kjøpte 6800 å ikke X800 XT,var sikker på at gabe bare snakk BS :)

---edit---

hmm gabe snakka om HL2 ikke cs:s,men dette burde gi et godt bilde om hvordan HL2 kommer til å kjøre syns jeg.

Nei, det han sa var at ATi hadde 40% bedre ytelse når de testet. Ting forandrer seg, selv når produkter er ferdige. Lev med det.

lev med det?

jeg sa at det var bra at han tok feil da...

Det er du som tar feil.

Lenke til kommentar

Testa CS source idag, nå husker jeg hvorfor jeg slutta å spille CS :) hehe

Har gf3 ti 500, 1.4ghz og 512mb ram, gammel PC. Gikk faktisk an å spille på lowest på alt og oppløsning 720*500 eller noe. Ikke noe spesiel lag eller noe, men gfx var selvfølgelig ikke noe å skryte av. Kult med physic engine på online spill, med objekter du kan skyte og sånt :)

Endret av user1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...