rlz Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Da ble det som jeg sa. HL2 blir såpass lettdrevent at man vil ikke kunne se forskjell på om man bruker X800 eler 6800 kort. Og til det synes jeg vi alle sammen skal gi en stort AMEN Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Virkelig noen som spiller CS med AA og AF på? Lenke til kommentar
Raggis Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) På den andre testen med 4 * AA så ser vi at ATI er fremdeles best med AA kvaliteten ser det på våpnet på høyre side spesielt.. Jepp, men det ser ikke ut til at det er helt konsekvent. Se på de to øverste bildene (ATI X800 XT og Nvidia 6800 Ultra). Som du sier så er Ati uten tvil best på høyere/overside side av våpenet. Men titt under våpenet over tommelen og avtrekker fingeren. Her ser det ut til at Nvidia gjør en bedre AA jobb.. Endret 18. august 2004 av Raggis Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jepp, men det ser ikke ut til at det er helt konsekvent. Se på de to øverste bildene (ATI X800 XT og Nvidia 6800 Ultra). Som du sier så er Ati uten tvil best på høyere/overside side av våpenet. Men titt under våpenet over tommelen og avtrekker fingeren. Her ser det ut til at Nvidia gjør en bedre AA jobb.. Skulle akkurat til å si(skrive) det samme, ati har bedre aa-kvalitet på oversiden av våpnet, men nvidia har da bedre aa-kvalitet på undersiden... Noen som kan forklare hvorfor det er slik? Skulle likt å sett hvordan kvaliteten ble med ssaa i tilleg. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg må si jeg synes NVIDIA rodde seg bra ut av denne testen. Det må jo samtidig sies at den bør tas med en klype salt da spillet ikke er sluppet ennå, men dette gav naturligvis en god indikasjon på hvordan kortene vil yte. Helt ærlig talt så hadde jeg trodd at ATi skulle få bedre resultater kontra NVIDIA en hva de fikk. Uten AA og AF så var det bare marginale resultater mellom kortene; noen i favør ATi, andre i favør NVIDIA. Historien har jo vist at ATi er best på AA og AF. Jeg kan derfor ikke si at jeg blir overrasket når resultatene nok en gang viser at ATi får høyere framerate med dette aktivert. Men NVIDIA sine kort skal vel generelt være bedre i Doom III, så jeg lurer på om det ikke blir et NVIDIA-kort på meg Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Ser bra ut dette for mitt X800 Pro kort Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Eneste plassen ATi var raksere var når man skrudde opp oppløsningen over 1280x1024 å brukte 4xAA å 8xAF. Å da var også forskjellen liten. Før det var 6800 raskest i like mange tester som X800 kortene. Synes Gabe sa at det skulle være 30% bedre ytelse i HL2 med X800 kort jeg Da ble det som jeg sa. HL2 blir såpass lettdrevent at man vil ikke kunne se forskjell på om man bruker X800 eller 6800 kort. Men nå er da dette ikke HL2. Det er mange parametere, funksjoner som kan endres på og som vil endre karakteristikkene av motoren/ytelsen. Man kan f.eks ikke bruke Quake3 for å estimere ytelsen til Call of Duty på et gitt kort selv om dem bruker samme motoren. Endret 18. august 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Eneste plassen ATi var raksere var når man skrudde opp oppløsningen over 1280x1024 å brukte 4xAA å 8xAF. Å da var også forskjellen liten. Før det var 6800 raskest i like mange tester som X800 kortene. Synes Gabe sa at det skulle være 30% bedre ytelse i HL2 med X800 kort jeg Da ble det som jeg sa. HL2 blir såpass lettdrevent at man vil ikke kunne se forskjell på om man bruker X800 eller 6800 kort. Men nå er da dette ikke HL2. Det er mange parametere, funksjoner som kan endres på og som vil endre karakteristikkene av motoren/ytelsen. Man kan f.eks ikke bruke Quake3 for å estimere ytelsen til Call of Duty på et gitt kort selv om dem bruker samme motoren. Det er sant, men jeg føler likevel at Gabe er en smule partisk til ATI noe som i og for seg er forståelig nok så lenge de har hatt et såpass nært samarbeid over tid. All repspekt til Gabe, men jeg tviler sterkt på tallene han presenterte. Det ville forbause meg sterkt om ATI er så overlegen som det ble sagt, men vi får vente å se. Jeg regner med at valve ikke bare vil selge spill til ATI eiere. De gjør vel det de kan for å få det til å gå best mulig på forskjellige kort, som nvidia på sin side helt sikkert jobber hardt for å få dette bra. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 ATi øket ytelsen i Doom III med en beta-driver, og de ligger alikevel et stykke bak nVidia sine NV40 kort der... I denne versjonen av CS var jo forskjellen ganske liten. Vi får se hva som skjer i neste nVidia-driver release... Tror ikke det blir så stor forskjell på nVidia og ATi ytelsen i HL2 Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) CS suger Håper så inderlig for spillet sin skyld at Source kan forbedre spillbarheten. Nei, men grafikken. Gameplayet er jo fortsatt det samme. Vet akkurat hva Source er. Det jeg mener er at et nytt og friskt utseende igjen kan gjøre CS mere attraktivt. Altså, penere grafikk gjør selvsagt spillopplevelsen bedre, dermed bedre spillbarhet Hehe, bedre spilbarheten på noe som egentlig er tilnæremt perfekt er vanskelig,. er ikke uten grunn at cs er det mest spilte online spillet evver. det er ikke grafikken som gjør det vet jeg. btw. kjører cs:s på 1152x864 standard ytelses config på cs. har mellom 80 og 120 fps på dust. speccs er: p4 2.4c@3ghz 1024mb ram radeon 9800se@pro\xt (8pipes 405core350mem) omegadriver basert på cataclyst 4.7 win xp SP2 skal teste med timedemo og fraps når jeg kommer hjem. Endret 18. august 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Får vi med CZ prøve CSS ? Endret 18. august 2004 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Får vi med CZ prøve CSS ? Ja Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Får vi med CZ prøve CSS ? Ja Hvor får jeg tak i det? har CZ skjønner dere. gleder meg Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 håper ikke jeg gjør noe dumt hvis jeg satser på å spare kroner ved å kjøpe 9800pro. det kortet er vel ikke utdatert enda håper jeg. På mitt 6800 GT ligger jeg like over 100FPS i CSS. Med Radeon 9800 Pro kortet ligger jeg på rundt 60FPS. (overklokket) Skal nå alltids klare å få opp til 100 fps med 9800pro...? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 håper ikke jeg gjør noe dumt hvis jeg satser på å spare kroner ved å kjøpe 9800pro. det kortet er vel ikke utdatert enda håper jeg. På mitt 6800 GT ligger jeg like over 100FPS i CSS. Med Radeon 9800 Pro kortet ligger jeg på rundt 60FPS. (overklokket) Skal nå alltids klare å få opp til 100 fps med 9800pro...? tweaks+overclocking=100FPS no-problem Lenke til kommentar
oby Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 På den andre testen med 4 * AA så ser vi at ATI er fremdeles best med AA kvaliteten ser det på våpnet på høyre side spesielt.. Jepp, men det ser ikke ut til at det er helt konsekvent. Se på de to øverste bildene (ATI X800 XT og Nvidia 6800 Ultra). Som du sier så er Ati uten tvil best på høyere/overside side av våpenet. Men titt under våpenet over tommelen og avtrekker fingeren. Her ser det ut til at Nvidia gjør en bedre AA jobb.. Og øverst i høyre hjørne er det en tønne(?) og nederst på denne tønna synes jeg 6800 Ultra gjør en bedre jobb enn X800 XT PE. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) det fine med doom3 og hl2 er at grafikk produsentene på skjerpe seg. med tanke på ytelse og drivere.. f.eks d3 må ati ENDELIG fikse noen gl drivere, og nvidia med hl2 og dx driver edit: bra benching syntes jeg.. slipper å fixse meg et nytt kort.. 9800pro med r360 kjerne . gleder meg Endret 18. august 2004 av Valent Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Får vi med CZ prøve CSS ? Ja Hvor får jeg tak i det? har CZ skjønner dere. gleder meg Steam listen din. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 slipper å fixse meg et nytt kort.. 9800pro med r360 kjerne . gleder meg Slapp jeg også å gjøre det Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 lå veldig nerme 72fps på alle testene syntes nå jeg... fps_max999 i console ? Bra at det er EN våken person her iallefall. Tror de som har bench'a har bæsja på leggen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå