Shiva Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Finnes det en slags flytende tjæreaktig plastikk som stivner. Ideen var å male toweret innvendig med dette og se om det hadde noe effekt på å redusere støy. Disse platene ment for biler er vanskelige å forme til. Beste måten å få dem klistret skikkelig fast er å kjøre en blåseflamme over dem og presse på plass. Tenkte hvis det fantes noe stoff en kunne malt med og som virket støydempende. Lenke til kommentar
Profeten Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 På BilXtra og lignende butikker kan du kjøpe et stoff som heter Peak-Off. Det er et relativt tyntflytende stoff, vannbasert, som du bare stryker på forskjellige plater i bilen / pcen. Stoffet stivner til ett lag som demper vibrasjoner og gjør visstnok om vibrasjonene til varme. Tror 1 liter (rekker til en del) koster 298,-. Brukte iallfall dette på bilen min, og fikk mye mindre støy. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Noice Killer BilLyd byggernes venn. Kommer på sprayboks og svelelr litt når anført. Størkner og er dempende. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Thanx, skal sjekke det ut. Fant meg et flott og stort server tower på bosshaugen til el-kjøp som jeg kan herpe. Blir et flott prosjekt med vannkjøling og stor plass til radiator innvenndig. Og det stoffet som er til overs kan jeg kline i bagasjerommet på bilen. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Noen forslag til hvor man får kjøpt Noise Killer spray? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Bilstereo butikker. Fåes på ferdig spray og til sprøytepistol. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Takker! Får se om det kan roe ned vibrasjonene fra harddiskene mine litt... Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Jeg fant en boks på verkstedet mitt med Hagmans understellmasse for bil. Står på boksen den også fungerer som støyisolerende. Er noe lignende Tectyl behandling. Klinte et godt lag på den ene sidedøren. Akkurat som å male tjukk gummi på og når det stivnet ble det som gummi. Fikk litt annen klang i sidedekselet når jeg dunker i det. Husker ikke hva boksen kostet, husket ikke engang at jeg hadde den. Men det er hodepine prosjekt hvis en ikke lufter ut kåken etterpå. For det lukter ille. Tørketid er ca 2 timer. Men ihvertfall, dette er lettere enn å forme til disse platene inni. Her skal det ihvertfall et tjukt lag på. Den andre sprayboksen som ble nevnt kan jeg bruke på sidedørene i bilen. For det er vanskelig å komme til der med malerkost. Men jeg skal ihvertfall smøre hele gulvet i bilen med dette, for klangen ble mer kompakt. Som er tegn på at det absoberer vibrasjoner. Glimrende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå