torrence Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hei alle sammen, har for øyeblikket følgende utstyr: 3Com AksessPunkt 3Com USB Plugg koblet sammen med en netopia-ruter fra NGT. Jeg kommer på nett og alt det der. Men kontakten mellom USB pluggen og aksesspunktet brytes til stadighet. Etter 20mins internettbruk eller lignende omtrent hver gang. Signal styrken er oppgitt som god, og ligger på rundt 70% på måleren for "Site Survey" i 3Coms programvare. Mens Link quality og Signal Strenght er rundt 50%. Hver gang forbindelsen detter ned må PC'en restartes for at den skal virke igjen. Også hender det ofte at PC'en restartes om jeg prøver å gjøre endringer i hardware instillinger for pluggen. Tilogmed om jeg velger SAFELY REMOVE HARDWARE. Er det noen som har erfaring med dette og kan hjelpe meg å finne feilen? Mvh. Tore Lenke til kommentar
shabador Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Jeg har det samme usb kortet, men en ASUS router. Faktisk 3 av de (Vi er 3 personer i leiligheten). Med 2 av kortene mistet jeg signalstyrken titt og ofte. Men med det siste, fungerte det utmerket. Gudene vet hvorfor. Det var like før jeg returnerte kortene, men så reinstallerte jeg windows, med Service Pack 2. Jeg installerte kun driverene, og ikke 3com programvaren som fulgte med. Nå fungerer alle kortene supert. EDIT: En kamerat av meg opplever att maskinen låser seg ca. hver 2. time når han bruker ett av kortene, men det tror jeg er en eller annen merkelig inkompatibilitet mellom usb-kortet og resten av systemet hans... Mitt råd er altså: Installer SP2, og installer kun driverene fra 3Com cd'en, og ikke programvaren. Bruk programvaren som følger med windows. Og IKKE blokker SSID fra routeren, da det ofte skaper problemer. Endret 17. august 2004 av shabador Lenke til kommentar
torrence Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 ok, skal prøve dette. om jeg får være online lenge nok til å laste ned SP2. Tenker jeg skal reinstallere windows etterpå. formatere å se om tingene virker da. noen andre ideer? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 modellnummeret på 3com routeren? de har problemer med en rekke slike. Om du oppdriver det nummeret så kan jeg undersøke. Lenke til kommentar
torrence Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 OK, her er modellnummeret: 3CRWE454G72 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå